Studie: 86 % B2B marketérů využívá content marketing
Obsahový marketing je již stálou součástí marketingových strategiích, a to nejen v B2C segmentu, ale také při komunikaci s B2B klienty. Content Marketing Institute se ve spolupráci s BrightCover a Marketing Profs zaměřil na druhý segment. Na základě odpovědí 1800 marketérův severní Americe tak vznikla široká studie.
To, že content marketing hraje velkou roli v marketingovém mixu dokazuje i fakt, že jej využívá 86 % všech dotazovaných. Většina z nich ale postrádá větší jistotu, jen podle 8 % respondentů je jejich počínání velmi efektivní, 30 % jej označilo za efektivní. Zbytek má pocit, že jejich snahy nejsou dobré. Na druhou stranu, 70 % B2B marketérů tvoří více obsahu než před rokem, 42 % dokonce zveřejňuje nový příspěvek denně, případně několikrát týdně.
Důležitá jsou ale čísla a tržby, které obsahová strategie může přinést. Z hlediska ROI hodnotí content marketing jako úsěšný 21 %, pro 10 % skončil absolutním neúspěchem a 15 % marketérů jeho výsledky vůbec neměří. Pokud už se ale mluví o měření, nejběžnější metrikou úspěchu je návštěvnost webu, kvalitní kontakty na potenciální zákazníky a vyšší míra konverze.
39 % marketérů stojí o zvýšení svých SEO hodnocení nebo delší čas strávený na stránkách. Cílem obsahu je potom zvýšit povědomí o značcce, získat nové zákazníky a zapojit publikum.
V době sociálních sítí je tento kanál často využívaný i při distribuci firemního obsahu. Pro B2B sekci se v drtivé většině marketéři obracejí na LinkedIn, často ale také využívají Twitter a samozřejmě i Facebook. LinkedIn navíc podle respondentů dosahuje nejlepších výsledků.
Content marketing má však mnoho podob. B2B marketéři nejčastěji využívají obsah na sociálních sítích, časté jsou také newslettery, příspěvky na webu nebo blogy. 77 % organizuje osobní setkání, tvoří infografiky nebo natáčí videa.
Z hlediska rozpočtů získává content marketing obvykle 1-9 % z celkového rozpočtu, jen 2 % do něj investují veškeré své prostředky, zatím co 3 % neinvestují vůbec nic.
Další data a grafy naleznete v celé studii.
Zdroj: MarketingLand