Studie: Facebooku se vloni týkalo 75% všech investic do reklam na sociálních sítích
Facebook je oproti svým konkurentům stále jasným šampiónem. Podle studie výzkumné společnosti Strategy Analytics se jej v loňském roce týkalo 75 procent všech výdajů na reklamy v rámci sociálních sítí. Výsledky výzkumu přinášejí také zajímavé predikce o vývoji celého sektoru.
Pojďme se nejprve bavit o penězích. Facebook si z 15,3 miliardového trhu s reklamami na sociálních sítích přisvojil sumu 11,4 miliard dolarů. Pro srovnání – jiný silný hráč na trhu Twitter vytěžil v loňském roce v rámci tohoto objemu 1,2 miliardy dolarů. To je lehce přes desetinu v porovnání s jeho větším konkurentem. Investice v této oblasti ovšem nadále porostou. Na konci letošního roku to bude 19,8 miliard dolarů a v roce 2016 dokonce 24,2 miliard dolarů, tvrdí americká studie.
Poroste i počet uživatelů, na konci tohoto roku bude v sociálních médiích trávit čas 2,2 miliardy obyvatel naší planety, tedy 31 procent světové populace. Hranice dvou miliard byla přitom poprvé překonána až v loňském roce. Facebook se svými 1,4 miliardami uživatelů z toho zabírá 68 procent. Toto číslo by ovšem mohlo být mnohem větší, kdyby mu bylo dovoleno legálně operovat v Číně. Největší asijský tygr je přitom domovem 25 procent všech uživatelů sociálních médií na Zemi.
Další zajímavá zjištění, o kterých informuje studie:
- Největší počet uživatelů sociálních sítí na celkový počet obyvatel zaznamenaly Spojené státy americké. Využívá je 64 jejich procent obyvatel této země. Následuje západní Evropa s 55 procenty.
- Z USA také pochází nejvíce peněz vložených v tomto sektoru do reklamy – 6,2 miliard, tedy 41 procent z celosvětového objemu. Z větším odstupem pak následují Velká Británie a dále Čína, oba s podílem kolem 8 procent.
- Další růst počtu uživatel bude podle výzkumníků pozvolný. V roce 2019 dosáhne počet uživatelů všech sociálních médií 2,72 miliard obyvatel, tedy 36 procent světového obyvatelstva.
Zdroj: Marketingland