Studie: průměrná roční útrata za nákup nábytku a bytových doplňků na internetu byla loni 9 100 Kč
Zdroj: Ikea.cz
Nábytek je jedním ze segmentů, který se začal na internetu prodávat později. Nyní se však stává etablovanou komoditou. Podle aktuálního průzkumu GfK FURNITURE, který pravidelně sleduje nákupní chování v Česku, činily průměrné výdaje spotřebitelů, kteří nakoupili za poslední dva roky nábytek anebo bytové doplňky, přibližně 17 200 Kč ročně. Z této průměrné částky tvořily přibližně tři čtvrtiny výdaje za nábytek a jedna čtvrtina výdaje za bytové doplňky. Polovina zákazníků vydala za nábytek a bytové doplňky pouze částku do 10 000 Kč ročně.
Sortimentní kategorie
Z nábytkářských kategorií nejvíce dotazovaných nakoupilo, nebo plánuje nakoupit, pohovky, koupelnový nábytek, postele, komody; z bytových doplňků pak ložní prádlo, kuchyňské nádobí a osvětlení.
Nákup na internetu
Více než 60 procent respondentů již někdy nakoupilo nábytek a bytové doplňky na internetu (v roce 2011 to bylo jen 38 procent respondentů) a dalších 11 procent plánuje tyto kategorie na internetu v budoucnosti nakoupit. „Průměrná roční útrata za nákup nábytku a bytových doplňků na internetu tvořila loni přibližně 9 100 Kč," říká Pavel Cabal, Senior Project Manager z GfK.
Detail produktu na Ikea.cz
Mezi nejpopulárnější e-shopy patřily ty patřící etablovaným prodejnám Ikea.cz, Jysk.cz a Sconto.cz. Ve čtveřici nejlepších je ale také jeden z e-shopů s nejrozsáhlejším sortimentem Mall.cz.
Nákup na splátky
11 procent dotázaných využilo v posledních dvou letech možnosti nakoupit nábytek a bytové doplňky na splátky nebo prostřednictvím úvěrové karty; v roce 2011 to tvrdilo 21 procent respondentů. Nejčastěji využívanou splátkovou společností byl CETELEM, nejvyužívanější úvěrovou kartou pak karta ČESKÉ SPOŘITELNY.