Studie: Televize zůstává nejoblíbenějším médiem, alespoň jednou týdně si ji zapne 86 % Čechů

19. 2. 2025 | redakce, TZ
Aspoň jednou týdně si v České republice zapne televizi 86 % diváků, tedy více než 7 milionů lidí. Televize stále zůstává médiem s obrovským zásahem. Podívejte se, kolik hodin denně tráví lidé před televizorem v Česku, Polsku, Maďarsku a na Slovensku.

Televize si i v roce 2024 udržela své pevné místo v životě Čechů. Podle aktuálních dat společnosti Atmedia ji diváci sledovali průměrně 3 hodiny a 36 minut denně. Vysokou sledovanost zaznamenaly i ostatní země z tzv. visegrádské čtyřky, přičemž nejvíce času u obrazovky trávili Maďaři s více než 5 hodinami denně. Ve všech zemích tak televize zůstává klíčovým médiem s největším dosahem.

Televizi si v loňském roce zapnulo každý den v průměru 68 % českých diváků ve věku 15+, kteří jejím sledováním trávili průměrně 3 hodiny a 36 minut denně. „Aspoň jednou týdně si televizi zapnulo dokonce 86 % diváků, tedy více než 7 milionů lidí. Televize tak stále zůstává médiem s obrovským zásahem a efektivním nástrojem pro oslovení širokého publika,“ uvádí Michaela Suráková, Managing Director ve společnosti Atmedia, která na českém trhu obchodně zastupuje tematické TV stanice z mediálních skupin CANAL+, The Walt Disney Company, Warner Bros. Discovery nebo JOJ.1

Sledování TV mimo domov může tvořit i 10 % z celkové sledovanosti

Vysoké hodnoty TV sledovanosti jsou společným jmenovatelem všech států V4. Na první příčce se dlouhodobě drží Maďarsko, kde v loňském roce trávili diváci ve věku 18+ sledováním televize 5 hodin a 15 minut denně.2  Následuje Polsko, kde loni dosáhla sledovanost na 4 hodiny a 25 minut denně.3  Nejblíže k mediálnímu chování Čechů mají slovenští diváci, kteří v uplynulém roce věnovali sledování televize v průměru 3 hodiny a 55 minut denně.4 Ve všech státech visegrádské čtyřky zůstává TV sledovanost meziročně stabilní, s mírným poklesem pouze v Česku a na Slovensku.

Zajímavým příkladem je Polsko, kde naopak sledovanost vloni vzrostla meziročně o 7 minut denně. „Polský trh se odlišuje tím, že součástí oficiální TV měny je také sledovanost mimo domov. V loňském roce navíc došlo k zpřesnění definice tohoto typu sledovanosti, což vedlo k jejímu celkovému meziročnímu růstu,“ upozorňuje Michaela Suráková a dodává, že bude zajímavé sledovat případný nárůst TV sledovanosti i v Česku, pokud bude spuštěn projekt měření TV sledovanosti mimo domov. „Například v Polsku v lednu tohoto roku představovala sledovanost mimo domov 10,45 % z celkového počtu natočených GRPů v cílové skupině 16–59 let. To už je poměrně zajímavé číslo,“ uzavírá Michaela Suráková.5


Zdroje: 1) ATO – Nielsen, Živě + TS0–7, 2024, Reach/den, Reach/týden, ATS/den, CS 15+

2) Nielsen, Živě + TS0–7, 2024, ATS/den, CS 18+

3) Nielsen, Živě + TS0–2 + OOH, 2024, ATS/den, CS 15+

4) PMT/Kantar Slovakia, Živě + TS0–3, 2024, ATS/den, CS 12+

5) Nielsen, Živě + TS0–2 + OOH, leden 2025, TRP, CS 16–59

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: