Studie Nielsen: Investice do internetové display reklamy se v roce 2013 výrazně zvýšily
Reklama na internetu je nepochybně na vzestupu a s každým rokem je její využití větší a větši. V širším měřítku reklamy napříč všemi možnými kanály ale stále zůstává malým hráčem. Společnost Nielsen zveřejnila data za první tři kvartální období v roce 2013, která ukazují v jaké reklamní oblasti se vloni nejvíce utrácelo a jak narostlo využití konkrétních formátů.
Asi není žádným překvapením, že největší nárůst zaznamenalo využití display reklamy na internetu, mobilech a aplikacích (pozn.redakce - v datech není zahrnutá reklama ve vyhledávačích) - konkrétně o 32.4 %, což je mnohonásobně více, než třeba u televizní reklamy. Její využití se v roce 2013 zvedlo o 4.3 %. V globálním měřítku inzerenti také hojně využívali i venkovní reklamu - konkrétně o 5.1 % více, než v roce 2012. Naopak inzerce v tradičních médiích jako jsou noviny, časopisy, rádia a kina v globálním měřítku klesla.
Vzhledem k rozdílu mezi cenami televizní inzerce a on-line reklamy ale zůstává, co se utraceného rozpočtu týče, na vedoucích pozicích TV reklama s více než 57% podílem celkového reklamního rozpočtu. Podle agentury Nielsen investovali inzerenti do display reklamy pouhých 4.5 % z budgetu. Je ale vhodné zmínit, že data od Zenith Optimedia ukazují jiná čísla - podle nich je podíl on-line reklamy až 21 %. Tento rozdíl je však pravděpodobně způsoben tím, že Zenith Optimedia do rozpočtů zahrnuli i data z vyhledávacích reklam. Oproti Nielesen také uvádí odhadovaný globální rozpočet pro reklamu v loňském roce - tedy až 500 bilionů amerických dolarů.
Nielsen také ukazuje, že velmi silnou stránkou internetové reklamy je takzvaná víceobrazovková inzerce (multiscreen advertising) - tedy zobrazování reklamy na webu, na mobilu nebo třeba na televizi. Oproti současným 20 % marketingového rozpočtu můžeme čekat v nejbližších třech letech nárust na 50 % investic do této formy inzerce. "Stále více vidíme inzerenty, jak používají spojení televizních reklam a online inzerce, aby se spojili se zákazníky na více obrazovkách. Strategicky tak upevňují vnímání jejich sdělení a maximalizují dopad." Uvedl Randall Beard, vedoucí globálních reklamních řešení společnosti Nielsen.
V celkovém měřítku utratily společnosti po celém světě o 3.2 % více peněz, než v prvních třech čtvrtletích roku 2012. Nejvíce narostly marketingové rozpočty v asijsko-pacifickém regionu - o 7 %. Evropa však utratila v prvních třech kvartálních obdobích o 3.8 % méně. Na druhou stranu, se zlepšující se ekonomikou se zvedá i jistota firem a tím i prostředky určené na marketing. Uvidíme tedy, co nás čeká v roce 2014.
Zdroje: TechCrunch, Nielsen