Super Bowl jinak. Tato TV reklama přinesla 20 milionů návštěv na web za 1 minutu

15. 2. 2022 | Petr Michl
A pak, že je QR kód mrtvý… Coinbase mělo asi produkčně nejmizernější reklamu celého Super Bowlu 2022. Kreativita záhadného QR kódu ale kryptoměnovému tržišti přinesla bezprecedentní výsledky.

 

Včera jsme vám přinesli přehled dle nás 10 nejzajímavějších spotů z letošního Super Bowlu. Nechceme vás ale obrat ani o ten nejvíce narušující zavedené pořádky. Je jím reklama propagující kryptoměnovou burzu Coinbase.

Zatímco se tvůrci většiny spotů snažili diváky zaujmout celebritami a vyloudit na jejich tváří úsměv, hříčka od Coinbase je měla přimět k údivu… a také k tomu, aby vytáhli mobil a vyfotili QR kód, který se objevil na obrazovce. Ovšem nikoliv na pár vteřin jako loňský Super Bowl hack od Redditu. Tentokrát zůstal QR kód od Coinbase na obrazovce celou minutu v neuspořádaném pohybu „ode zdi ke zdi“ známým třeba z šetřičů obrazovek. Dost času na to, aby se lidé skutečně zamysleli, „co to má sakra být“, a třeba i vytáhli telefon a pokusili se to s pomocí fotoparátu na telefonu zjistit. Žádné detaily toho, o co jde, totiž ve videu s výjimkou zadavatele nejsou.

Podívejte se na spot níže.

 

Po skenu QR kódu byli uživatelé přesměrováni na stránku Coinbase, kde si mohli během 40 hodin od odvysílání reklamy vyzvednout po registraci 15 dolarů v Bitcoinu zdarma a zároveň si zasoutěžit o 3 miliony dolarů. Ano, Coinbase penězi nešetří, vysílání minutového spotu během finále NFL prý navíc stálo 14 milionů dolarů.

Marketingová ředitelka kryptoměnového tržiště, Katy Roach, uvedla, že za jednu minutu přišlo na jejich stránku 20 milionů návštěv. Data o počtu registrací nejsou dosud známá, ale už jen výše zmíněné číslo je neuvěřitelné, obzvláště uvážíte-li, že diváků měl mít zápas 117 milionů.

Katy Roach popisuje, co je inspirovalo k takovémuto pojetí reklamy:

„Naší hlavní inspirací pro reklamu byla zvědavost a obavy, které, jak víme, má mnoho lidí z kryptoměn. Chtěli jsme vzbudit jejich zájem něčím jiným, něčím, co tu v historii reklam na Super Bowlu ještě nebylo — hravým, produkčně nenáročným přitakáním populárnímu internetovému memu, které vybízí k akci a diskusi jak v obýváku, tak na sociálních sítích. Jsme společnost, která je remote first. Náš generální ředitel a jeho spoluzakladatel se seznámili na Redditu. Tradiční reklama na Super Bowl s nákladnou produkcí nám prostě nepřipadala inspirativní. Chtěli jsme se ukázat autentičtějším způsobem  pro naši značku. Doufáme, že to lidi zase překvapilo, zmátlo a potěšilo.“

Reklama vzešla z dílny Accenture Interactive, agentury, kam zamířila loni v létě legenda oboru, David Droga z Droga 5, na pozici CEO & Creative Chairman. V tuto chvíli samozřejmě nevíme, kolik lidí využilo časově omezenou propagační nabídku platnou i v době vydání tohoto článku. Ovšem už návštěvnost poněkud kryptické reklamy, která přesáhla šestinu počtu diváků Super Bowlu, je obdivuhodná — stejně jako fakt, že stránka nijak nezkolabovala na delší dobu. Je jasné, že ryze netradiční přístup pomohl spotu vyniknout. A dle dat Sensor Tower se mu dařilo i jinak. Například aplikace Coinbase na App Store vystřelila 14. února ze 186. místa dle počtu stahování na 2. místo.


Zdroj: Sensor Tower

Krypto, kam se podíváš

Propagace kryptoměn a s nimi souvisejících služeb byla letos na Super Bowlu v kurzu. A bylo zřejmé, že za to umí pořádně zaplatit.

Sdílejte tento článek:
Podobné články: