Tento týden má být v české e-commerce ten nejvýdělečnější v celém roce

9. 12. 2019 | Petr Michl
V předvánočním období utratí Češi v e-shopech celých 50 miliard korun. Dle odhadů APEK toho nejvíc nakoupí právě v týdnu od 9. do 15. prosince, až za 6 miliard korun.


Zdroj: Stock Photos on Shutterstock

Internetové obchody mají před sebou absolutní vrchol vánočních prodejů. Podle předpokladů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) budou největších obratů dosahovat pondělky 9. a 16. prosince. Také další dny v příštím týdnu budou patřit k nejúspěšnějším v celém roce.

Celkem 50 miliard utratí Češi v e-shopech v předvánočním období. Absolutní vrchol se ale právě blíží. V týdnu od 9. do 15. prosince se obraty budou celkově blížit až šesti miliardám korun. „Přichází každoroční vrchol prodejů, internetové obchody mají před sebou ten nejnáročnější, ale také nejúspěšnější týden. Hned v několika dnech by mohly obraty přesáhnout jednu miliardu korun, opět očekáváme rekordní výsledky v porovnání s předchozími roky,“ předpovídá výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Díky tomu, že Štědrý den letos připadá na úterý, mají nakupující relativně větší prostor pro objednávky dárků po vyplacení listopadových mezd. Přesto by kupující neměli příliš otálet. Pokud chtějí zvolit dodání skladového zboží prostřednictvím externích dopravců, měli by své objednávky odeslat nejpozději do 18. prosince. Při volbě osobního odběru či dodání vlastní dopravou prodejce lze ale nakupovat i později.

 „Není bez zajímavosti, že chování spotřebitelů je při vánočních nákupech poměrně v rozporu s jejich vlastními očekáváními. Podle našeho aktuálního výzkumu více než polovina kupujících chtěla objednat většinu vánočních balíčků ještě v listopadu, tvrdá čísla se ale s těmito plány rozchází. Nejvíce se totiž na internetu utratí právě v nadcházejících dnech,“ uvádí Jan Vetyška. Přesto nelze pominout, že již v posledním listopadovém týdnu se e-shopům dařilo. Jako úspěšné totiž jejich provozovatelé hodnotí prodeje podpořené marketingovými akcemi souvisejícími s Black Friday. „Ještě před spuštěním akčních slev uvedlo 70 % respondentů našeho výzkumu, že se při vánočních nákupech chystají speciálních nabídek využít. 6 % z nich dokonce uvedlo, že za zvýhodněné ceny nakoupí většinu dárků,“ doplňuje Jan Vetyška. V týdnu od 25. listopadu, který Black Friday předcházel, tak utratili Češi na internetu přes 5 miliard korun. Nejvíce na akční slevy přitom spoléhali a spoléhají spotřebitelé z kategorie 15 – 24 let.

Tip redakce


Zdroj: Shutterstock, repro Marketing Journal

Skutečný stav slev na Black Friday byl poněkud temný. E-shopy Alza.cz, CZC.cz nebo Mall.cz zlevnily výrazně méně, než deklarovaly. Alespoň však slevy nepojaly jako zdražení. Přesně to se povedlo v Mironetu. Podívejte se na analýzu odhalující, jak moc byly slevy reálné

Štítky dokumentu: E-Commerce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: