TikTok byl loni druhou nejstahovanější neherní aplikací světa

21. 1. 2020 | Petr Michl
44 % veškerých stažení TikToku proběhlo v roce 2019. Celkově jich bylo už 1,65 miliardy.

O TikToku začínají marketéři čím dál častěji slyšet jako o poli, které ještě není z komerčního hlediska zcela zorané. Samozřejmě s naznačením, že je tak čas dát se do práce předtím, než bude plný reklam a spoluprací se značkami natolik, že to výrazně sníží jeho efektivitu jako marketingového kanálu. A něco na tom asi bude, data za minulý rok z něj totiž dělají neherní aplikaci číslo 2 dle nárůstu obliby na celém světě.

TikTok dosud zaznamenal 1,65 miliardy stažení, 44 % z toho — tedy 738 milionů stažení — přišlo v průběhu roku 2019. To je výrazný nárůst ve srovnání s meziročním růstem počtu stažení, který za rok 2018 činil 13 %.

Následující graf ilustruje vývoj počtu stažení aplikace po kvartálech od roku 2016.  Je z něj zřejmé, že poslední loňský kvartál byl pro TikTok s 219 miliony stažení tím nejúspěšnějším.


Zdroj: Sensor Tower

 

Mimochodem nejstahovanější neherní aplikací v Google a App Store dohromady byl WhatsApp s 849 miliony staženími. TikTok je na prvním místě alespoň v hodnocení uživatelů.

Ze samotného počtu uživatelů aplikace živy nejsou. TikTok už vydělává a loni utržil 71 % svých celkových dosavadních příjmů. Necelých 177 milionů dolarů ročně je nicméně ani ne týdenní obrat Facebooku, za skutečnými giganty sociálních médií tak zatím výrazně zaostává.


Zdroj: Sensor Tower

Zdroje: Sensor TowerWERSM

 

Tip redakce:

V posledních měsících TikTok naznačil výrazné plány pro monetizaci, včetně reklam s prolinky na weby třetích stran. Jeho e-commerce potenciál je tak teprve na začátku.  

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: