TikTok byl loni druhou nejstahovanější neherní aplikací světa
O TikToku začínají marketéři čím dál častěji slyšet jako o poli, které ještě není z komerčního hlediska zcela zorané. Samozřejmě s naznačením, že je tak čas dát se do práce předtím, než bude plný reklam a spoluprací se značkami natolik, že to výrazně sníží jeho efektivitu jako marketingového kanálu. A něco na tom asi bude, data za minulý rok z něj totiž dělají neherní aplikaci číslo 2 dle nárůstu obliby na celém světě.
TikTok dosud zaznamenal 1,65 miliardy stažení, 44 % z toho — tedy 738 milionů stažení — přišlo v průběhu roku 2019. To je výrazný nárůst ve srovnání s meziročním růstem počtu stažení, který za rok 2018 činil 13 %.
Následující graf ilustruje vývoj počtu stažení aplikace po kvartálech od roku 2016. Je z něj zřejmé, že poslední loňský kvartál byl pro TikTok s 219 miliony stažení tím nejúspěšnějším.
Zdroj: Sensor Tower
Mimochodem nejstahovanější neherní aplikací v Google a App Store dohromady byl WhatsApp s 849 miliony staženími. TikTok je na prvním místě alespoň v hodnocení uživatelů.
Ze samotného počtu uživatelů aplikace živy nejsou. TikTok už vydělává a loni utržil 71 % svých celkových dosavadních příjmů. Necelých 177 milionů dolarů ročně je nicméně ani ne týdenní obrat Facebooku, za skutečnými giganty sociálních médií tak zatím výrazně zaostává.
Zdroj: Sensor Tower
Zdroje: Sensor Tower, WERSM
Tip redakce:
V posledních měsících TikTok naznačil výrazné plány pro monetizaci, včetně reklam s prolinky na weby třetích stran. Jeho e-commerce potenciál je tak teprve na začátku.