TikTok otevře vlastní řetězec restaurací TikTok Kitchen
TikTok se chystá spustit novou službu, která promění virální videa s jídlem v pokrmy, které si můžete skutečně objednat. Sociální síť spolupracuje se společnostmi Virtual Dining Concepts a Grubhub, aby v příštím roce v USA spustila restaurace se značkou „TikTok Kitchen".
Společnost Virtual Dining Concepts byla založena v roce 2018 a provozuje několik restaurací určených pouze pro rozvoz. Spolupracuje s mnoha významnými osobnostmi, včetně celebrity na YouTube MrBeast, Guye Fieriho, Steva Harveyho, Mariah Carey, Tygy a dalších.
Jídelní lístek v restauracích bude vycházet z nejoblíbenějších virálních příspěvků o jídle na TikToku, které si pak lidé budou moci nechat doručit až ke dveřím prostřednictvím služby Grubhub. TikTok plánuje spustit přibližně 300 provozoven, které začnou rozvážet jídla už v březnu a do konce příštího roku chce počet restaurací zvednout na tisíc.
Počáteční nabídka bude zahrnovat špičkové pokrmy, které se staly virálními jídly TikToku, jako jsou zapečené těstoviny se sýrem fetou, hamburger Smash, kukuřičná žebírka a těstovinové hranolky. Zejména zapečené těstoviny s fetou získaly v roce 2021 neuvěřitelnou popularitu na TikToku. Google oznámil, že se jedná o nejvyhledávanější jídlo roku.
Jídelní lístek se bude pro začátek měnit každé čtvrtletí. Pokud se nějaké jídlo začne šířit virálně v aplikaci, pravděpodobně se objeví i na jídelníčku. Zda taková jídla jako zapečené těstoviny s fetou zůstanou stálou nabídkou, se teprve uvidí.
V tiskové zprávě TikTok uvedl, že zisky z restaurací věnuje tvůrcům jídel z menu a na podporu nadějných kulinářských talentů na platformě. Není jasné, jak bude TikTok určovat autorství určitých virálních jídel, která často patří více než jedné osobě, ani jaké příjmy očekává z jejich tvorby a distribuce. Jména tvůrců pokrmů nebudou v nabídce TikTok Kitchen uvedena.
TikTok však upřesnil, že se jedná spíše o brandovou kampaň, která má fanouškům TikToku přinést zážitek z jídla, a nikoliv o to, že by se pouštěl do podnikání v oblasti restaurací. To znamená, že to pravděpodobně vnímá spíše jako marketingovou akci než jako dlouhodobý byznys. TikTok neuvedl, jak dlouho bude tato „kampaň" probíhat, ani neposkytl další podrobnosti o procesu objednávání nebo o tom, jak se budou vybírat a obnovovat položky jídelního lístku.
Zdroj: Social Media Today, Bloomberg, Tech Crunch