Olympiáda jako ráj prvotřídních reklam
Coubertinovské heslo: „Není důležité zvítězit, ale zúčastnit se,“ má svoji platnost i pro značky. Už jen za tu možnost spojit brand s olympijskými hrami se nemálo platí, a pozice oficiálního sponzora je tak už sama o sobě vítězstvím. Není tak divu, že se společnosti s tímto statusem chtějí pořádně předvést.
Jedním z hlavních partnerů olympiády je Samsung. Ve spolupráci s britskou pobočkou mobilního operátora O2 vydává speciální edice svých zařízení Galaxy Note a Galaxy Y. Hraje se na domácí patriotismus, oba přístroje budou mít zadní panel v barvách britské vlajky. Jejich koupě je pochopitelně spojena se soutěží o lístky na olympiádu. Tváří kampaně přestavující schopnosti hybridu tabletu a telefonu Galaxy Note je pak fotbalista (a také Sir) David Beckham, který si v reklamě vylepší svou kopací techniku, vybubnuje si melodii Beethovenovy „Ódy na radost“ a ještě se o svůj zážitek podělí na Facebooku.
McDonald's je se svou z většiny ne příliš zdravou nabídkou jídel poněkud paradoxním sponzorem olympijských her, přesto je jím už od roku 1976. Big Mac, hranolky a mléčné koktejly tak budou součástí oficiálního olympijského menu i letos. Navíc bude McDonald's jedinou značkovou restaurací, která bude zajišťovat stravování sportovců. V rámci Olympijských her v Londýně otevře 4 nové restaurace: jednu v Olympijské vesnici, druhou v hlavním tiskovém centru a dvě přímo v Olympijském parku – jedna z nich bude největší samostatně stojící restaurací McDonald's na světě s kapacitou 1500 míst k sezení.
Jako jakousi protiváhu pověsti vykrmovače tlustých dětí pak největší fastfoodový řetězec spouští iniciativu Champions of Play zaměřenou právě na děti. Cílem má být povzbudit aktivní formy hraní a chytré stravování. Webová stránka kampaně je přeložena do 43 jazyků, včetně češtiny. Bude prodáváno i speciální menu Happy Meal s informacemi a tipy pro vyvážený životní styl z hlediska stravování a fyzických aktivit. Aktivní hru o pytlík hranolek předvádí v reklamě i basketbalové hvězdy LeBron James a Dwight Howard.
Výrobce hodinek OMEGA „drží stopky“ už na dvacáté páté olympiádě. I proto jsou jeho kampaně hlavně sestřihem významných momentů, v kterých šlo o vteřiny, z předchozích sportovních svátků pod pěti kruhy. Tím zastřešujícím je minutový spot představující atlety připravující se na svůj velký okamžik s písní od Rolling Stones „Start Me Up“.
Procter & Gamble se nestará jen o jednu věc, jako tomu je v případě OMEGA a měření času. Se svým širokým portfoliem značek musel přijít s něčím velkolepým, co by je všechny zastřešilo. Povedlo se to na výbornou. Kampaň, při které se P&G představuje jako hrdý sponzor matek, se stala již před několika měsíci virální senzací. Tribut všem mámám, které svým potomkům perou dresy a vozí je na tréninky, vyvolává silné emoce, je dokonale lidský, oslavuje obyčejné lidské příběhy a hrdinky, kterým se pocty tak často nedostává. O moc lepší to vlastně už ani být nemůže.
Oproti tomu je reklama Coca Coly „Move to the Beat" strojená a umělá. Beaty v ní dodávají zaměnitelné popové skladbě zvuky pěti sportovních disciplín reprezentovaných konkrétními atlety. Budiž přičteno výrobci limonád k dobru, že kampaň je dobře propojená s online prostředím a je spojená i s „obrandovanou“ komunikací vybraných amerických olympioniků na sociálních médiích.
.
Různá omezení pro reklamní sdělení spojená s olympiádou nabývají někdy až bizarních rozměrů. Přetěte si o tom článek Extrémní pravidla pro reklamu během olympiády v Londýně.
Zdroje: www.coca-cola.com/theolympics/, www.adage.com, creativity-online.com, championsofplay.com/cz/CS/