Toyotě se snížil potenciál značky o 7 miliard dolarů

2. 2. 2010 | RaTP
Aféra kolem vadných plynových pedálů má negativní dopad na hodnotu značky Toyota. Na jejím základě klesl předpokládaný potenciál téměř o 7 miliard dolarů. Pokud by se tedy v současné době dělal bilanční žebříček hodnoty jednotlivých značek, rozhodně bychom ji nenašli na dosavadním devátém místě. Pokud si Toyota s krizí efektivně neporadí, mohla by se nová hodnota značky ustálit na hranici -25% oproti současnému stavu.

 

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Aféra kolem vadných plynových pedálů má negativní dopad na hodnotu značky Toyota. Na jejím základě klesl předpokládaný potenciál téměř o 7 miliard dolarů. Pokud by se tedy v současné době dělal bilanční žebříček hodnoty jednotlivých značek, rozhodně bychom ji nenašli na dosavadním devátém místě. Pokud si Toyota s krizí efektivně neporadí, mohla by se nová hodnota značky ustálit na hranici -25% oproti současnému stavu.
Toyota musí kvůli technickým problémům s plynovým pedálem stáhnout na pět milionů automobilů, včetně těch nejpopulárnějších modelů, jako je Toyota Aygo, Yaris, Auris nebo Avensis. Odborníci upozornili, že Toytota mohla využít krizovou strategii Lexusu, který v roce 1989 musel prohlédnout tisíce vadných modelů. Lexus zajistil jak vyzvednutí automobilu, tak jeho navrácení a to ještě týž den a s plnou nádrží. Jeho pověst tehdy úměrně k velikosti problému téměř neutrpěla.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: