Twitter zlepšuje reklamní nástroje
Vytvořit ideální reklamní nástroj pro každého je v podstatě nadlidský úkol. Proto se i velké společnosti spojují s dalšími odborníky, kteří jsou schopni za určitý podíl z příjmů vytvořit reklamy na přání. Ve stopách Facebooku a LinkedIn se vydal i Twitter a ve středu spustil reklamní API - rozhraní pro programování aplikací. Svoje reklamní API spustil Twitter ve spolupráci s pěti partnery: Adobe, Hootsuite, Salesforce, SHIFT a TBG Digital.
Díky tomuto kroku by si “sociální síť o 140 znacích” měla polepšit v reklamních příjmech a velké reklamní agentury budou mít možnost vytvořit rafinovanější reklamní kampaně. Doposud reklamní rozhraní na Twitteru umožňovalo nahrávat reklamy pouze jednotlivě. Když chtěl zadavatel cílit globálně, například dle všech 33 jazyků, kterými Twitter mluví, musel pro každý jazyk vložit reklamu zvlášť. Také rozdělení cílových skupin už nebude problém.
Společnost Adobe Social už nějakou dobu reklamní API Twitteru používá a k příležitosti oficiálního spuštění vydala několik statistik dokazujících efektivitu nového nástroje. Díky vylepšenému cílení se podařilo zvýšit u kampaní počet získaných followerů o 63 % a cena za jednoho followera se tak snížila na 2 dolary, což je o 60 % méně než dříve.
Při pohledu na největší sociální síť světa se dá očekávat, že si i Twitter významně polepší. Facebook spustil svoje reklamní API v beta verzi také pro omezený počet partnerů v roce 2009 (kdy měl příjem kolem 800 milionů dolarů) a na přelomu let 2011/2012 mu takto vytvořené reklamy tvořily už 60 % příjmů (v roce 2012 činily příjmy Facebooku 3, 71 miliard dolarů).
Zaznívají ale i varovné hlasy, které upozorňují na nebezpečí příliš velkého množství reklam. A jelikož Twitter nemá pro reklamu vyhrazen speciální prostor (jako to má Facebook v podobě pravého sloupce vedle newsfeedu), hrozí to, že se newsfeed stane díky velkému množství reklamních sdělení nepřehledný.
Zdroje: www.techcrunch.com, www.mashable.com