KLM dobývá sociální média s Must See Map

22. 2. 2013 | Petr Michl
Letecká společnost KLM rozhodně vládne oblakům, minimálně v aktivitách aerolinek na sociálních sítích. Její nový počin „Must See Map“ se rozšířil již do 24 zemí.

Letecká společnost KLM rozhodně vládne oblakům, minimálně v aktivitách aerolinek na sociálních sítích. Její nový počin „Must See Map“ se rozšířil již do 24 zemí. Jedná se o aplikaci umožňující lidem vytvořit si vlastní mapu pro destinaci dle jejich výběru a požádat přátele přes email, Facebook a Twittter o jejich tipy pro dané místo. Aplikace navíc umožňuje vidět Facebook Places, takže přes FB může zaslat dotaz jen lidem, kteří v dané lokalitě najisto byli. Jde přidat i vlastní tipy a objednat si tištěnou kopii, jež bude doručena zdarma.

 

Aplikace byla vytvořena nizozemskou agenturou Code d’Azur. Její zástupce Nik Nieuwenhuijs řekl portálu BrandChannel: „Jednou z největších výzev bylo zaručit, že fyzická podoba mapy bude co nejpřesnějším zobrazením destinace s tipy od přátel.“ To, že se to daří, lze doložit rozšířením aplikace již do 24 zemí. KLM tím získává především velké množství emailových adres, jež mohou vytvořit silnou newsletterovou databázi – navíc lidí, u kterých se dá předpokládat, že cestovali či cestují.

 

Holandská letecká společnost je na sociálních sítích velmi silná. Počátkem tohoto trendu byla akce „Live Reply“ z roku 2010 - jednodenní událost, kdy zástupci KLM odpovídali na Twitteru na dotazy týkající se tehdy čerstvého výbuchu islandské sopky Eyjafjallajökull, který ochromil letový provoz nad Atlantikem a Evropou. KLM na svém blogu uvádí, že „mrak popela“ ji ukázal, že s pomocí sociálních médií se dá zvládnout krizová situace.

Od té doby se KLM snaží využít sociální média inovativním způsobem i v „období klidu“. Velký ohlas například sklidila služba, která páruje cestující v letadle podle jejich zájmů. Samozřejmě jen u těch, kteří se rozhodli napojit své účty na Facebooku a LinkedIn při poskytování jejich údajů pro check-in.

Při "KLM Surpise" naháněly stewardky aerolinky po letištích své pasažéry, kteří před letem učinili check-in přes sociální média. Dávali jim před cestou dárky podle jejich zájmů prozrazených na profilu na sociálních sítích.  

 

Mezi jiné kampaně v sociálních médiích patří „KLM Fans“, která zapojila filmaře pro propagaci FB stránky aerolinky, nebo “KLM Surprise“ popsaná ve videu výše.

Zdroje: blog.klm.com, www.brandchannel.com
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: