Umístění reklam na vaší stránce už nemusíte řešit. Nechte to na strojovém učení služby Auto Ads od AdSense
Společnost Google spustila ostrou verzi „Auto Ads” - chytrého rozšíření v rámci své služby AdSense. „Auto Ads” používá ke čtení stránek strojového učení, které umožňuje počítačovému systému učit se – být efektivnější a schopný reagovat na změny. Na jeho základě pak určuje, jaké typy reklam jsou pro vaši stránku optimální, kam se mají umístit, v jakém množství a formátu i kdy se mají zobrazovat, aby nenarušovaly uživatelskou zkušenost s danou stránkou.
Za hlavní výhody služby považuje Google zejména možnost majitelů stránek plně se věnovat vlastnímu obsahu a monetizaci stránky jednoduše nechat na AdSense. Díky optimalizaci reklam za vás služba jednoduše najde i umístí ty nejlepší a nejvhodnější. Navíc vám díky tomu slibuje také zvýšení tržeb. Vybraní uživatelé měli možnost si službu vyzkoušet v beta verzi během roku 2017 a podle údajů společnosti Google zaznamenali průměrný nárůst výnosů o 10 %.
Další nespornou výhodou má být jednoduché nastavení služby. Stačí se přihlásit do AdSense účtu, jít do sekce „mé reklamy” a kliknout na „začít”. V nastavení pak vybrat, jaký formát reklam si přejete na svých stránkách zobrazovat (textová nebo display reklama, reklama ve feedu, anchor reklama, a další).
Poté už jen stačí zkopírovat vygenerovaný kód, vložit jej mezi tagy na vámi zvolené stránce a zbytek práce nechat na AdSense. Google začne sám automaticky vyhodnocovat údaje a generovat a zobrazovat optimální reklamy v ideálních časech (do 10-20 minut).
Google za vás zkrátka udělá všechno. A právě v tom může být ten největší háček. Majitelé tak totiž ztrácejí možnost rozhodovat o počtu reklam umístěných na stránku. Již v beta verzi se služba setkala s kritikou týkající se právě přeplnění stránek reklamami. Otázkou tedy je, zda společnost tyto mouchy vychytala (například určením horní hranice pro počet reklam na stránku), nebo se s nimi setkáme i v rámci ostré verze.
Na druhou stranu se Google snaží zapojením strojového učení do práce s reklamou o něco revolučního. Podle jeho vyjádření zde nejde pouze o to určit jakou reklamu kam dát. Alespoň ne na dlouho. Veškeré získané informace by měly systému sloužit k tomu, aby se Google sám učil, jak v budoucnu s reklamami co nejlépe pracovat i bez pomoci člověka. Měli by se tedy marketeři začít strachovat o svou růžovou budoucnost?
Zdroje: techcrunch.com, seroundtable.com, adsense.googleblog.com