UX Masterclass: Poznejte pravou hodnotu User Experience pro byznys
UX není zdaleka jen o tom vytvořit web, na kterém se lidi neztrácí. Skutečnou hodnotu User Experience se podaří již 2. října odhalit UX Masterclass. Tato konference je jedna z celosvětově nejvýznamnějších akcí na dané téma. Stojí za ní největší globální síť světových UX agentur UXalliance a již byla pořádána v Kodani, Johannesburgu, Chicagu, Madridu či Montrealu. Nyní se i díky českému pořadateli ExperienceU dostává poprvé do střední Evropy.
Podtitul akce zní „Business Leaders Need UX Masters". To značí, že je konference zaměřená na roli UX v podnikání obecně. Obsah akce ocení především vrcholní manažeři firem, ředitelé a seniorní pracovníci marketingových a obchodních divizí. Velká pozornost bude na UX Masterclass věnována také inovacím a rozvoji produktů, proto si na své přijdou produktoví manažeři a lidé zodpovědní za výzkum a vývoj.
Díky tomu, že v ČR nejhlouběji proniká UX do digitálního prostředí, se bude hodně témat věnovat právě online aktivitám firem. Účastníci akce se mohou těšit například na případovou studii globální společnosti AVG. Právě AVG se na UX aktivity velmi silně soustředí a jsou určitě jedním ze stavebních kamenů úspěchu, který představuje celosvětově 150 milionů zákazníků. Jak to dělají, prozradí Bruce McRae Haldane, více prezident AVG pro Product Management a Customer Experience.
S tématem zaměřeným na měření návratnosti investic do UX vystoupí Frederic Gaillard, ředitel francouzské agentury Axance. V rámci své prezentace ukáže případové studie 3 společností, které díky využití UX technik a kroků při procesu tvorby jejich produktů a služeb dramaticky zlepšily výsledky svého podnikání. Cílem bude ukázat, jak zahrnout hodnoty podnikání do UX metrik a jak zlepšit podnikání samotné díky lepší UX strategii.
Jak integrovat UX do produktové strategie firmy prozradí Simon Herd, Research Director anglické Serco ExperienceLab. Zkušený odborník s více než 15 lety praxe představí relevantní mezinárodní trendy a dá účastníkům návod, jak postavit zákazníka do centra produktové strategie.
Více do hloubky rozvine téma CEO agentury SnitkerGroup, Thomas Visby Snitker. Bavit se o designu zaměřeném na uživatele je sice velice záslužné, ale mnoho firem své zákazníky / uživatele doopravdy detailně nezná a neví, jak to napravit. Snitker prozradí, jak zapojit uživatele již při procesu vývoje produktu, jeho designu a marketingu. Odpoví na otázky jako:
- Jak nejlépe a nejlevněji uživatele zapojit?
- Jak udržet zaměření na uživatele napříč celým procesem od prvotní myšlenky až po uvedení na trh?
- Jak zajistit, že všichni vaši lidé mají v hlavách stejný mentální obraz vašich uživatelů?
Francis Fung z Mitsue-Links bude hovořit o úskalích designu mobile experience napříč asijskými a západními trhy. Ilustruje, že pravidla pro design nemohou být aplikována globálně. To, co je intuitivní v jedné zemi, může být v té druhé matoucí.
User Experience není zdaleka jen nějakým souborem postupů při tvorbě digitálních služeb a webů obecně. Naopak se nemusí omezovat pouze na online, má především podporovat byznysové aktivity firmy. UX má identifikovat a pochopit potřeby a požadavky zákazníků. Ověřuje, jakým způsobem zákazníci produkty a služby používají, a nalézá problematická místa. Dle toho poté navrhuje řešení, které bude v zákazníkovi vzbuzovat pozitivní emoce a budovat dlouhodobou zákaznickou spokojenost. I toho se pravděpodobně dotkne vystoupení víceprezidentů americké agentury GfK UserCentric Roberta Schumachera a Gavina Lewa na téma „Business Value of UX".
O hledání skutečné hodnoty User Experience a nejlepších postupů, které mohou napomoci vylepšit vaše podnikání, bude UX Masterclass především. Jiná cesta než přes poznání uživatele nevede.
Kdy: 2. 10. 2013
Kde: Hotel Pyramida
Prohlédněte si kompletní program a profily přednášejících.
Registrovat se můžete ZDE.