V Chicagu kečup na hot dog nedají. Heinz to změnil lstí
Světově nejznámější značka kečupu, Heinz, se obrátila na podnik, který je vyhlášený mimo skvělých párků v rohlíků v chicagském stylu také averzí ke kečupu. Poskytl jí speciální rajčatovou omáčku nazvanou Chicago Dog Sauce.
Zákazníci mohli vyjádřit přání, aby jim byla přidána k dalším ingrediencím chicagského hot dogu: k hořčici, najemno nasekané cibuli, sladké okurkové omáčce, plátkům rajčete, okurce, papričkám a kusu celerové soli. Na jejich reakce, když se dozví, že si ve skutečnosti pochutnávají na kečupu, se můžete podívat ve videu níže.
Prvně si lidé chuť nové omáčky pochvalují, po poznání pravdy se ovšem reakce různí od pobavených až po pekelně naštvané. Kampaň podobného typu nevznikla poprvé a tento styl má i v komunitě reklamních tvůrců své zaryté zastánce i odpůrce. Ti druzí trvají na tom, že z lidí se ze zásady nedělají hlupáci. A obvykle jim dávají za pravdu negativní výkřiky v sociálních médiích, které jsou vždy nejhlasitější. Nejinak tomu bylo i v tomto případě, kde byly ty pozitivní v menšině.
Thanks for allowing us ketchup on our hot dog Chicagoans to emerge from the shadows. The struggle is real here in the Windy City!
A převládaly tweety Heinz příkře odsuzující.
Never in a million years will you find such a condiment on my hot dog. Nice try Heinz, but it's a huge no for me.
You got a lot of damn nerve trying to hoist that crap on our Chicago hot dogs. #HotGarbage #Columbusing
Proponenti naopak oceňují, jak je schopen takovýto koncept bořit mýty a ukázat neopodstatněnost předsudků či některých zvyklostí.
Zdroje: CNBC, Adweek, Chicago Tribune
Kam dál?
Podobný přístup zaujal před dvěma lety Gambrinus, když chtěl poněkud propíchnout bublinu minipivovarů. Proto vytvořil na papíře fiktivní minipivovar Patron a začal ho točit v 10 hospodách v Praze a Plzni, přičemž se jednalo o nefiltrovanou jedenáctku Gambrinus. Reakce štamgastů na pivo, z kterého je údajně poznat, že ho někdo dělal s láskou a péči (ne jako to hnusné europivo), se podívejte v článku Gambrinus bortí mýty. Byl točený pod značkou fiktivního minipivovaru Patron a všem chutnal.