V zavedení hashtagů hrály roli i televizní pořady
V článku představujícím uvedení hashtagu na Facebook jsme již uvedli, že vlastně není důvod, proč nemít # v arzenálu funkcí největšího sociálního média. Spíše je s podivem, že byl uveden až teď. Dohledatelnost témat může FB pomoci v ustanovení se do role platformy číslo 1 pro občanskou žurnalistiku, kterou je nyní v USA Twitter, ale zároveň z něj může udělat nejlepší zdroj pro nalezení aktuálních trendů a témat. Justin Osofsky, který ve Facebooku zastává pozici Director of platform partnerships and operations, se domnívá, že hashtagy napomůžou i sociální šeptandě o populární kultuře a především pak o televizních pořadech.
Ta je už nyní významná. Minulý týden viděly předposlední díl třetí série seriálu Hra o trůny na televizních obrazovkách v USA 5,2 miliony lidí. Díl, pro který se vžilo označení „Red Wedding", zaznamenal poté na Facebooku 1,5 milionu zmínek. V době, kdy byl vysílán, bylo přitom v USA přihlášeno na „modrou sociální síť" 70 milionů uživatelů. Přes to všechno média informovala o nejlepších reakcích na Twitteru. Níže se můžete podívat na dle našeho názoru nejvtipnější tematický tweet odkazující na autora knižní ságy a také na krátké video nahrané přes aplikaci Twitteru, Vine. V něm prozrazuje krvavé detaily devátého dílu Hry o trůny herečka Maisie Williams (představitelka Aryi Stark). Ač se nejedná o nic jiného než o "spoiler" vyslovený za 6 sekund, stalo se jedním z nejoblíbenějších Vine videí vůbec.
Média také embeddovala YouTube videa, na kterých fanoušci série sledovali závěrečné krveprolití a třeba u toho schovávali hlavu za polštář. Ano, i taková "domácí díla z obýváku" dosáhla na desítky a stovky tisíc zhlédnutí na YT. Kompilační video reakcí lidí má dokonce zhlédnutí více než 8,3 milionu.
To, že novináři využili právě útržky z Twitteru a Youtube, není náhodné. Mohli je totiž jednoduše dohledat - na Twitteru s hashtagem #got, #gameofthrones či #RedWedding a na YT to také nedalo mnoho práce.
Osofsky citoval výzkum Nielsenu, který uvádí, že 29 % z jeho respondentů publikuje na Facebooku příspěvky o televizních pořadech. Přitom během primetimu je na FB v USA přihlášeno obvykle 88 až 100 milionů lidí. Facebook se je snaží co nejvíce zapojit do konverzací. Uvědomuje si, že právě filmy a seriály mají díky zážitku sdílenému miliony lidí potenicál uživatele rozmluvit a tím je přimět, aby na FB strávili více času. I proto nedávno zavedl Facebook upravenou sekci „O mně", ve které jde dávat filmům, hudbě a knihám hvězdičkové ohodnocení.
Konverzace mají povzbuzovat i Common Actions, které nabízejí ve statusech předvyplněné aktivity, včetně sledování filmu. Zavedení hashtagů na Facebooku umožní, aby se lidé mohli dostat snadno do proudu konverzace o televizním pořadu, jenž probíhá nebo právě skončil. Navíc to pochopitelně povzbuzuje k nastavení soukromí na „Public". Fenomén druhé obrazovky by nebylo rozumné přehlížet, Facebook udělal se zavedením hashtagů důležitý krok k tomu, aby byl králem konverzací o právě probíhajících televizních pořadech právě on.
Zdroje: www.facebook.com/notes/facebook-media, mashable.com