Velký den pro český virál: Debilní kecy Čechů na dovolené jdou do televizní reklamy
Svým způsobem je to velký den pro česká virální videa. Video Debilní kecy Čechů na dovolené z dílny ViralBrothers míří do televizní reklamy. Podporu portálu ZlataDovolena bude vyjadřovat i v klasičtějším reklamním formátu na obrazovkách stanic skupiny Nova.
Zmíněné video zhlédlo za 5 týdnů přes 1,4 milionu lidí. Cyklus „debilní kecy“ začal těmi od holek (kopie úspěšného amerického virálu) a pokračoval přes Pražáky i to, co kluci říkají a neříkají. Komerční svázání videí s produkty bylo velmi volné. První z nich třeba propagovalo v popisku videa soutěž o nejhezčí středoškolské tablo, Debilní kecy kluků byly sponzorované obchodem s hip hop oblečením. Až Debilní kecy Čechů na dovolené zasáhly cíl v tom, že nebyly jen vtipné a „ze života“, ale zároveň byly tématicky svázané s vyhledávačem zájezdů.
Návštěvnost daného portálu byla pojištěná i bonusovými videi na jeho stránkách. Dle údajů provozovatele se návštěvnost během jednoho měsíce vyšplhala z 0 na 130 tisíc unikátních návštěvníků. V článku Jak se levně oholit a stát se slavným zabývajícím se tipy na úspěšný virál od CEO společnosti Dollar Shave Club, Michaela Dubina, jsme hodnotili české „reportážní virály“ spojené se SuperVáclavem, falešným Leošem Marešem s rukou v exkrementu a šíleným cyklistou na D1 jako videa sloužící hlavně k „udělání jména“ jejich tvůrců, které ve výsledku fungovaly především jako sebepropagační B2B kampaně (ač u SuperVáclava z dílny Loosers to tak minimálně podle zadavatele Active 24 být nemělo).
ViralBrothers jsou v něčem mnohem upřímnější, nespoléhají na WTF faktor. Útočí prvoplánovitou vtipností a jednoduchým humorem parodujícím stereotypy, který účinkuje na co nejširší publikum. Debilní kecy Čechů na dovolené se jim podařilo poprvé výrazněji svázat s produktem. Vstup na televizní obrazovky pak lze označit za jeden z největších úspěchů virálního videa v České republice.
Jejich další videa naleznete níže: