Videa na Facebooku budou mít vlastní sekci
Pokud ještě nemáte pocit, že je váš profil na Facebooku zahlcený videem, tak se váš názor může velmi brzy změnit. Facebook v úterý představil své další kroky, mezi které patří možnost prohlížet si videa na jednom místě nebo podpora multitaskingu při přehrávání.
Až do této chvíle bylo možné na Facebooku narazit na videa pouze v news feedu zásluhou naprogramovaného algoritmu. To se samozřejmě velmi vyplácelo a na této sociální síti je denně zhlédnuto přes 4 miliardy videí. YouTube však stále zůstává místem, kam lidé chodí a aktivně vyhledávají videa podle vlastního zájmu. A na toto výhradní postavení Facebook svými novinkami míří.
Mobilní aplikace dostane vlastní video sekci, která bude přístupná i z počítače v kategorii „Oblíbené“. Lidé tak budou moci objevovat, sledovat a sdílet videa, která sami chtějí a spadají do jejich oblasti zájmu. Bude možné si prohlížet videa uložená na zhlédnutí později, videa, která se líbí přátelům nebo které sdílí stránky sledované uživatelem. Facebook ale testuje i další vylepšení.
Mezi ně patří „doporučená videa“, která se nabídnou hned po zhlédnutí videa v News Feedu a obsahují reklamu. Jejich testování začalo už v létě a Facebook byl tak spokojený s výsledky, že již dnes aplikace doporučuje videa téměř všem vlastníkům iPhonů. Android a webová stránka ji budou podporovat v nejbližších měsících. Další novinkou je možnost si video zmenšit a dál pokračovat v prohlížení novinek nebo uložení videa k pozdějšímu přehrání, které bylo dosud možné pouze u běžných příspěvků. Facebook také experimentuje s myšlenkou živých přenosů a podporou 360° videí.
GoPro Spherical: Tahiti Surf VRAnthony Walsh and Matahi Drollet bring us inside some of the biggest barrels Tahiti has to offer in full 360°.For the most immersive experience, click and drag on your desktop, or move your iOS device in any direction.
Zveřejnil(a) GoPro dne 12. listopad 2015
Tato vylepšení jednoznačně ukazují, jakým směrem chce Facebook v budoucnu kráčet. Vlastní sekce pro videa je nutnost, která přesune všechna zhlédnutí na jedno místo a otevře novou možnost pro umisťování pre-roll reklam. Až díky nim bude možné financování tvůrců a jejich potenciální přesun z YouTube.
Kam dál?
Jak se chce Facebook stát novým Youtubem? Více se dočtete v článku Facebook útočí na základy YouTube. Nabídne tvůrcům videí podíl na příjmech z reklamy.
Zdroje: MarketingLand, Mashable