Dove se ptá dívek v pubertě, co se jim nelíbí na jejich těle

15. 10. 2015 | Kateřina Tauchenová
Každá dívka by chtěla na svém těle něco zlepšit. Nový spot od Dove ale ukazuje, že spokojenost se svým vzhledem je jen otázkou úhlu pohledu.


Nikdo neví lépe, jaké to je být nespokojený se svým vzhledem, než dívky v pubertě. Nejnovější spot od Dove ale ukazuje, že vše je jen otázkou úhlu pohledu. To, co jedna dívka považuje za největší slabinu svého vzhledu, by si jiná dívka přála mít.

Ve spotu dostalo totiž 12 dívek za úkol říci jednu věc, kterou by na sobě změnily. A výsledek? Zatímco jedna by si přála mít rovné vlasy, druhá by je chtěla mít kudrnaté. Jedna dívka by chtěla být vyšší, druhá naopak menší a tak dále. Jednoduše řečeno to, z čeho je jedna dívka nešťastná, by jinou udělalo šťastnou.

Dívky s opačnými přáními navíc ve spotu následují těsně po sobě, což ještě znásobuje hlavní sdělení videa: Nezáleží na tom, jak vypadáte – vždycky se najde něco nebo někdo, komu budete závidět. Ale být přehnaně kritický ke svému vzhledu nic nevyřeší. Namísto toho se Dove snaží naučit dívky, že sebevědomí a důvěra v sebe sama je problém každého člověka, ale zároveň problém, který lze vyřešit změnou svého postoje.

Na první pohled se může zdát, že tento spot pojmenovaný „Change One Thing“ (Změň jednu věc) z dílny kreativní agentury Evidently tak trochu kopíruje Always Playbook, tedy aktuální kampaň značky Always nesoucí název „Like a Girl“ (Jako holka). Není to však pravda. Dove už se tématu ženského sebevědomí věnuje roky a ve svých kampaních zásadně nepoužívá modelky či herečky, ale opravdové ženy a dívky, k čemuž tentokrát přistoupila i značka Always.

„Aktérky spotu byly vybrány na základě vyplněného dotazníku, který se týkal spokojenosti s jejich tělem a celkovým vzhledem,“ uvedla brand director značky Dove Jennifer Bremner pro Adweek. „Vybrané dívky, které nakonec ve spotu účinkovaly, dopředu nevěděly o konceptu „Change One Thing,“ tudíž jsou jejich odpovědi na tuto otázku naprosto přirozené.“

Nový spot je součástí Kampaně za skutečnou krásu, kterou Dove už několik let podporuje zdravé sebevědomí obyčejných žen, jež zcela nezapadají do současných představ o dokonalém vzhledu. Zatímco předchozí spoty byly ale zaměřeny na dospělé a starší ženy, tentokrát se Dove poprvé rozhodl podpořit sebevědomí i u dívek v pubertě.

Dove Self-Esteem Project (projekt o sebevědomí), jehož součástí je i Kampaň za skutečnou krásu, byl spuštěn už v roce 2006. Nyní nově uzavřel partnerství se sociální sítí Pinterest, prostřednictvím které nabízejí matkám dospívajících dcer přístup k více než 80 pinům s radami, jak své dceři pomoci projít tímto složitým obdobím a naučit se mít ráda vlastní tělo.

„Dove je lídrem v pomáhání ženám a dívkám vytvořit si zdravé sebevědomí, což dělá prostřednictvím mnoha různých médií,“ vysvětlila Bremmer. „Pinterest se podílí na našem boji za zdravé sebevědomí žen tím, že se staví proti obrázkům, které jsou neuctivé k ženám a škodí jejich sebevědomí.”

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: