Kdo má největší koule v ulici? Subway pošťuchuje řetězec IKEA
IKEA otevřela svůj nový obchod na vyhlášené Oxford Street, jedné z nejikoničtějších nákupních ulic Londýna. Fast-foodový řetězec Subway si pro ni připravil něco mezi guerillovou akcí a přátelským popíchnutím nového souseda. Každopádně se ovšem dokázal na dané situaci šikovně přiživit.
Na den otevření showroomu IKEA přišla agentura Saatchi & Saatchi ve spolupráci se Social Media agenturou Fabric a PR agenturou Taylor Herring s PR aktivací, v jejímž rámci se Subway pozicoval do prodejny „s největšími masovými koulemi v ulici“.
V Subway jsou vyhlášení svými bagetami, jejichž obsah si mohou zákazníci přizpůsobit vlastním preferencím. V běžném povědomí ovšem není, že jednou z ingrediencí mohou být i masové koule – jinak typické jídlo z restaurací švédského nábytkářského řetězce. I proto upozornění na „své koule“ pojalo Subway jako manuál ve stylu, který můžete vídat u nábytku IKEA.
Noví obyvatelé ulice to minimálně na videích Subway berou celkem sportovně. Asi proto, že prodejna ve stylu showroomu nemá restauraci. Snad budou i jejich právníci podobně shovívaví. Pokud ano, zástupci Subway dokázali příchod nových sousedů využít vychytrale ve svůj prospěch.
Zdroj: Subway UK
Kam dál?
Popsané pošťuchování bylo možná bráno tak přátelsky, protože Subway a IKEA nejsou přímými konkurenty v hlavní linii svého byznysu. Fast-foodové řetězce si to mezi sebou umí udělat více peprné. To dokazuje i článek: