Virální šprým na účet konkurence: „DHL is faster"

24. 2. 2014 | Petr Michl
Chcete vykřičet do světa, že je vaše logistická společnost nejrychlejší? Nechte to na konkurenci.

Dělání si legrace z konkurence patří u logistických společností tak trochu ke koloritu a i DHL již několikrát přesvědčila, že ji tento druh marketingu není cizí. Předem upozorňujeme, že následující příklad, který se stal v posledních dnech virálním hitem, je z dílny externí agentury a dle vyjádření DHL pro AdWeek o tomto záměru (jako o jakémsi kreativním cvičení) věděli, ale neměl spatřit světlo světa. Přesto - a možná právě proto - ho stojí za to ukázat.

Šprým na účet konkurence byl tentokrát pořádně promyšlený. Další společnosti poskytující přepravní služby typu TNT či UPC převzaly zásilku v podobě černé krabice velkých rozměrů. Když ji pak jejich zaměstnanci doručovali, svítil na v tu chvíli již žlutých krabicích nápis „DHL is faster" – tedy „DHL je rychlejší". Uniformy dopravců konkurenčních společností přitom jasně ukazovaly jejich příslušnost k „jinému táboru" a tím vlastně i to, že jsou v tu chvíli tak trochu za hlupáky.



Za změnu barvy mohlo údajně použití termo-aktivní fólie, která při nízké teplotě pod deset stupňů Celsia černá. Po převzetí konkurencí se ohřála a odhalila své tajemství až v okamžiku, kdy krabici vyndávali z dodávky a vezli k adresátovi. Dosud vlastně není jasné, jestli to tak doopravdy bylo, ale přejeme si, aby tento fór byl skutečný. Takto odvážný a drzý marketing nás totiž baví.

Zdroj: AdWeek

Štítky dokumentu: Virální marketing

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: