Volby zamíchaly pořadím zadavatelů display reklamy v říjnu: třetí ODS, čtvrtá ČSSD

15. 11. 2013 | rd

V říjnu 2013 využili zadavatelé internetové display inzerce reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 674 milionů korun. Oproti září došlo k nárůstu o pětinu. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall. Na předních místech zadavatelů se objevily také politické strany, a to z důvodu předvolebních kampaní, které v říjnu kulminovaly. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu.

Podle monitoringu internetové display reklamy využili zadavatelé v říjnu bannerovou reklamu v hodnotě 674 milionů korun, což je v porovnání s minulým rokem o 5 % více a v meziměsíčním srovnání dokonce o 19 % více.

Na vrcholu žebříčku zadavatelů se drží internetový obchodník Internet Mall, který v říjnu využil reklamní prostor v hodnotě 30,5 milionů korun. Na druhé příčce se s inzercí v hodnotě 25,1 milionů korun umístil další internetový obchodník Alza.cz a třetí místo obsadila díky říjnovým předvolebním kampaním Občanská demokratická strana s reklamním prostorem v hodnotě 14,9 milionů korun. Politické straně patřilo také čtvrté místo, umístila se tam Česká strana sociálně demokratická s inzercí v hodnotě 14,1 milionů korun.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v říjnu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 600 milionů korun.


Top 10 provozovatelů. Zdroj: AdMonitoring – SPIR / MEDIARESEARCH, 9-10/2013
* V říjnu byl do dat nově zařazen provozovatel FTV Prima

Štítky dokumentu: Reklama online

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: