Výdaje v britské reklamě na síti loni poprvé přesáhly 4 miliardy liber
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Sociální sítě a média, video a aplikace pro mobilní techniku zvýšily v Británii výdaje v internetové reklamě za minulý rok nad čtyři miliardy liber. Tuto hranici překročily poprvé, meziročně se zvýšily o 12,8 procenta, uvedla dnes agentura Internet Advertising Bureau (IAB).
Mezi první tři kategorie zadavatelů internetové reklamy se zařadili výrobci spotřebního zboží spolu s finančními službami a zábavním průmyslem. Nové příležitosti k internetovému budování obchodní značky nabízí například sociální síť Facebook.
Reklama zobrazená v sociálních médiích se téměř ztrojnásobila a celkové výdaje v obrazové reklamě tak dosáhly 945 milionů liber. Reklama ve videu vzrostla o 91 procent díky rychlému širokopásmovému připojení a cílená reklama v mobilních zařízeních vzrostla téměř dvojnásobně. Video a mobily stále zaujímají malý podíl. Z loňských tržeb 4,1 miliardy liber tvořily jen 54 a 83 milionů GBP.
Inzerenti dosud využívali internetovou reklamu k posilování svých značek jen výjimečně; dávali přednost televizi a velkoplošným panelům. Internet se dosud považoval spíše za ideální prostředí pro reklamu u výsledků vyhledávání, například na Googlu. Tržby za placené výsledky vyhledávání loni v Británii vzrostly o osm procent a tvořily 57 procent celkových výdajů za reklamu na webu.
IAB dodává, že vzestup sociálních sítí mění toto vnímání. Podle jejích podkladů Britové v minulém roce strávili na sociálních sítích čtvrtinu celkového času na internetu, napsala agentura Reuters.