Výsledky Internet Effectivness Awards 2012
Včerejší vyhlášení cen Internet Effectivness Awards se neslo ve swingovém rytmu a v době prohibice nemohlo mít lepší téma než gangsterské prostředí 30. let v USA.
Třeba i proto byla Grand Prix soutěže udělena skutečně „těžké váze“. Tím nejvíce efektivním internetovým řešením se stala aplikace TNT (Target Network Tool), kterou vytvořila Et Netera. Ta pomáhá společnosti Škoda Auto lépe řídit jednotlivé projekty obchodníků a tím i obchodní síť automobilky. V obřích objemech zakázek tak může i pouhé softwarové řešení ušetřit velké náklady tím, že výrazně snižuje čas nutný pro vyřízení obchodních zakázek, reportování dat managementu a další obchodní procesy.
Nejlepší využití sociálních sítí, virálního marketingu a videa vykázala kampaň k relaunchi značky ETA realizovaná agenturou Wunderman. Ta měla za efekt vyprodání zásob vysavačů 2 týdny před vánoci. Vtipná videa ukazující vlastnosti produktů ETA, v nichž zářil Petr Čtvrtníček, zaznamenala 1,62 milionu zhlédnutí.
Ocenění za nejlepší mobilní řešení si odnesla aplikace Horská služba, práce společnosti eMan. Ta umožňuje přivolat pomoc v případě nouze prostřednictvím stisknutí jediného tlačítka v mobilní aplikaci. Podle aktuální polohy uživatele v terénu je automaticky kontaktována nejbližší stanice Horské služby, která tak může okamžitě zasáhnout. Ke kontaktování horské služby je možné využít i nouzovou SMS (obsahuje automaticky GPS souřadnice odesilatele) nebo telefonát. Počet stažení aplikace je v řádech desítek tisíc.
Ocenění za inovace připadlo kampani Nový Peugeot 208. Let your body drive!, konkrétněji webové stránce od Symbio Digital. Ta představuje nový Peugeot 208 skutečně nevídaným způsobem, nabízí virtuální projížďku vymodelovaným 3D městem. Samotný Peugeot se ovládá pomocí webkamery a technologie rozpoznání pohybu a úsměvu. Flashovou hru si vyzkoušelo přes 43 tisíc lidí a strávili u ní dlouhé hodiny.
Nejlepší integrovanou kampaň si odnesla AirBank za svou otevřenou komunikaci před spuštěním banky, na které se zásadně podílela s. Mather Advertures. Online kampaně a PR předcházely tradiční ATL kampani. První miliarda korun na účtech AirBank byla dosažena za tři týdny po spuštění bez podpory ATL kampaní.
Výherce v jednotlivých oborových kategoriích s linky na podrobnější popis jednotlivých kampaní naleznete níže:
1.místo | 2. místo | 3. místo |
Tlumočník očima neslyšícího dítěte | Geoportál Geosense | Think Big portál/extranet |
Klient: Česká komora tlumočníků znakového jazyka | Klient: Geosense s.r.o | Klient: Nadace O2 |
Dodavatel: 2FRESH | Dodavatel: Geosense s.r.o. | Dodavatel: Et netera a.s. |
1. místo | 2. místo | 3. místo |
Generali Klikni si pro slevu | Virtuální pobočka Hypoteční banky | Otevřená komunikace Air Bank před spuštěním banky |
Klient: Generali Pojišťovna a.s. | Klient: Hypoteční banka a.s.. | Klient: Air Bank |
Dodavatel: H1.cz + Zděnek Krejčí (kódování, grafika) | Dodavatel: MEDIA FACTORY Czech Republic a.s. | Mather Advertures, s.r.o |
1. místo | 2. místo | 3. místo |
SMS TICKET | Majáles 2012 | Hledá se Axe anděl |
Klient: SMS TICKET s.r.o. | Klient: Studentská organizace StudentZone o.s. | Klient: Unilever ČR (Hana Wolf, Martin Molčan) |
Dodavatel: SMS TICKET s.r.o. | Dodavatel: SHERWOOD Media s.r.o. | Dodavatel: FOR INTERNET, s.r.o. (Josef Janeček, Vojtěch Šmíd) |
1. místo | 2. místo | 3. místo |
Target Network Tool (TNT) | Nový Peugeot 208. Let your body drive! | Výmoly: Monitoring stavu českých silnic |
Klient: ŠKODA AUTO a.s. | Klient: Peugeot Česká republika | Klient: PLUS DESIGN & MARKETING s.r.o. |
Dodavatel: Et netera a.s. | Dodavatel: SYMBIO Digital s.r.o. | Dodavatel: PLUS DESIGN & MARKETING s.r.o. |
1. místo | 2. místo | 3. místo |
GMCHelper | Markething | Nosím Vaše Triko |
Klient: Roman Sterly | Klient: Katedra Marketingové komunikace a PR, FSV UK | Klient: různí |
Dodavatel: Roman Sterly | Dodavatel: Studenti, absolventi a zaměstnanci katedry Marketingové komunikace a PR |
Dodavatel: Pavel Kotyza |
1. místo | 2. místo | 3. místo |
Mattoni a Morpheus: sňatek z rozumu | Nový Vodafone.cz | Mastheady pro klienta Vodafone |
Klient: Isobar | Klient: Vodafone Czech Republic, a.s. | Klient: Vodafone Czech Republic a.s. |
Dodavatel: Isobar | Dodavatel: MEDIA FACTORY Czech Republic a.s. | Mather Advertures, s.r.o. |
1. místo | 2. místo | 3. místo |
FlyLine Plus – cestovní pojištění od Evropské na jeden klik. | Cargopass – mobilní aplikace dopravní databanky | Aplikace Horská služba |
Klient: Evropská Cestovní Pojišťovna a.s. | Klient: Compass Communication a.s. | Klient: Horská služba ČR, o.p.s. |
Dodavatel: AARON GROUP/Amadeus Czech Republic | Dodavatel: Compass Communication a.s. | Dodavatel: eMan s.r.o. |
1. místo | 2. místo | 3. místo |
Rozvoj mapových služeb ČEZ | Prodlužka záruky ETA | Správa firemního portfolia webů |
Klient: ČEZ, a.s. | Klient: ETA, a.s. | Klient: AGEL a.s. |
Dodavatel: HSI, spol. s r.o. | Dodavatel: eBRÁNA, s.r.o. | Dodavatel: Onlio, a.s. |
1. místo | 2. místo | 3. místo |
ETA ESHOP: 300 % nárůst obratu po implementací digitální strategie | Mobilní aplikace Můj McDonald | Eta – Testovací Studio |
Klient: ETA a.s. | Klient: McDonald‘s | Klient: ETA a.s. |
Dodavatel: Red Media s.r.o. | Dodavatel: OMD Czech, a.s. | Dodavatel: Wunderman |
1. místo | 2. místo | 3. místo |
Majáles 2012 | SMS TICKET | Aplikace Horská služba |
Klient: Studentská organizace StudentZone o.s. | Klient: SMS TICKET s.r.o. | Klient: Horská služba ČR, o.p.s. |
Dodavatel: SHERWOOD Media s.r.o. | Dodavatel: SMS TICKET s.r.o. | Dodavatel: eMan s.r.o. |