Malé lokální obchody poráží na Facebooku místní supermarkety

21. 9. 2012 | BeDa
Supermarkety mají sice lepší prodeje, ale v komunikaci se zákazníky se osobnímu přístupu malých obchodů nemůžou vyrovnat. Ví se to i na Facebooku.

Různé super a hyper markety v prodejích již dávno všechny malé lokální firmy převálcovaly, ale když se podíváme na přízeň fanoušků na Facebooku, může si lokální byznys připsat plusové body. Lepší pozici malých obchodů na Facebooku potvrzuje i studie firmy Recommend.ly.

 

Asi před rokem začal ambiciozní projekt největšího amerického řetězce potravinových obchodů, Walmart, který si dal za cíl vytvořit a spravovat stránky poboček v jednotlivých městech. Walmart se tak chtěl přiblížit svým místním zákazníkům. Podle americké studie jej ale poráží malé místní podniky nejen v počtu fanoušků, ale také v aktivitě a komunikaci.

Vlastní stránku na Facebooku má 80 % amerických poboček Walmartu - tedy 2 800. Ale pouze 100 z nich má více jak 1000 fanoušků a problémem také je, že naprostá většina fanouškům vůbec neodpovídá na jejich dotazy a komentáře. Malé lokální firmy na tom jsou o poznání lépe. Fanouškovská základna u zkoumaného vzorku čítala v průměru přes 4000 uživatelů a malé firmy vedly také v aktivitě na největší sociální síti. Pro Walmart tak zůstává hlavní vlajkovou lodí na Facebooku hlavní národní stránka s 21 miliony fanoušků.

 

Podobně to u nás má i řetězec prodejen Albert. Nejvíce fanoušků (přes 14 tisíc) má na hlavní stránce Albert ČR, některé prodejny (hypermarkety) také mají vlastní stránky, ale počet fanoušků se u nich pohybuje v řádech stovek. Obsah je na jednotlivých stránkách ve většině podobný, ale občas se vyskytnou i lokální odlišnosti - například když Albert v Ostravě hledá nové pracovníky, pro které je znalost prodejny výhodou, nebo když je před Albert v Hradci Králové postavená skluzavka pro děti. Lokální stránky by mohli více podpořit i sběrači - většinou se jedná o rodiče, kteří shánějí a vyměňují sběratelské kartičky a kuličky, které řetězec dává za nákupy. Výměny se dají na Facebooku dopředu domluvit a při dalším nákupu v nejbližším Albertu i vyměnit.

 

Právě lokální informace jsou tím, co uživatele táhne. Například novinky a akce pro konkrétní obchod, fotky prodejny, … Důležité je také se svými zákazníky komunikovat, lidé očekávají rychlé odpovědi na položené otázky. A poslední poznámka na závěr - pokud má obchod svoje stránky na sociálních sítích, měl by o nich dát svým zákazníkům vědět - třeba cedulí v obchodě.

Zdroj: www.adage.com

Štítky dokumentu: Facebook Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: