Vysoká škola ambasadorství. Cardion Cars oznamují rebranding od Najbrta vtipným videem s řadou známých tváří
Hynek Čermák a Matěj Ruppert. Zdroj: Cardion Cars
Změna vizuální identity i jména značky je drahá věc. A alespoň zpočátku zákazníci zpravidla neskáčou radostí. Bránit se změně je prostě přirozené. Když si letos k půlkulatému výročí působení na českém trhu síť poboček Auto Průhonice, Auto Dejvice, Auto Stodůlky a Auto Cardion nadělila sloučení pod jednotný brand s názvem Cardion Cars, rozhodla se to udělat ve velkém. Na novou vizuální identitu si najala Studio Najbrt. Šetřit ale rozhodně nezačala ani na spotu, kterým tyto změny oznámila. Přichází s videem, v němž jsou známé osobnosti téměř v každém záběru.
Zmínění autorizovaní prodejci aut zahrnují primárně značku Volvo. Nová vizuální identita skupiny vedle Cardion Cars zahrne i dealerství Albion Cars (Jaguar a Land Rover) a Orbion Cars (značka MG). Do videa, jehož režisérem i scénáristou byl Markus Krug, tak bylo mezi dlouholetými klienty a ambasadory značky z koho vybírat. Zahráli si v něm zpěvák Matěj Ruppert, zpěvačka Tereza Černochová, moderátor Libor Bouček, fotograf Tomáš Třeštík, herec Hynek Čermák, moderátorka Laďka Něrgešová nebo muzikanti Ondřej Brzobohatý a Dan Bárta.
Nejde přitom o nějaké statické mluvící hlavy přející, co nejlepší k rebrandu, ale o jeho příběh v rámci autosalonu. V něm Matěji Ruppertovi v roli prodejce vysvětlí, co se změnou zamýšlí, ředitel Hynek Čermák vtipně vtělený do role až poté, co jeden ze spolumajitelů Cardion Cars, Karel Stolejda, přiznává po krátké replice absenci herecké talentu s tím, že sám sebe hrát nemůže.
„Když jste říkali, že potřebujete vyměnit logo, tak jsem si to představoval trochu jinak,“ utrousí pak grafický designer a autor nové vizuální identity, Aleše Najbrt, když přidělává logo na budovu autosalonu.
Aleš Najbrt Zdroj: Cardion Cars
Skupinu dealerství budují Karel Stolejda a Martin Veselý 15 let. Aktuálně společnost zaměstnává 370 lidí, prodá více než 3 500 vozů a její roční obrat představuje 3 miliardy korun. Rebranding podle zakladatelů pomůže zákazníkům zorientovat se v tom, že všechny čtyři pobočky spadají pod jednu firmu a mohou zde očekávat stejnou kvalitu nadstandardních služeb.
„Dlouhodobě se soustředíme na to, aby služby na našich pobočkách byly maximálně osobní. To je naše krédo. Po letech jsme si uvědomili, že jsme založili čtyři úspěšná dealerství, která ale nemají společnou identitu, a zákazníci se v tom trochu ztrácí. Je pro nás důležité, aby klient věděl, že všechna dealerství patří do jedné skupiny s jednou filosofií, díky čemuž to, co zažívají v jednom autosalonu, zažijí i ve zbývajících,“ vysvětluje Stolejda v tiskové zprávě. „Po patnácti letech jsme se rozhodli, že je na čase dát všemu jednu střechu a otevřeně a hrdě na první dobrou říkat, že všechny ty autosalony patří k sobě se stejnými službami, chováním a vším, co je toho součástí,“ říká Veselý.
Stolejda pak přibližuje přínos Studia Najbrt a Aleše Najbrta:
„Vytvořil pro nás moderní logo, respektive loga, která se prolínají napříč dealerstvími Volva, Jaguaru s Land Roverem a MG. Oblouk na začátku tvoří buď písmeno C jako Cardion, A jako Albion, nebo při jejich spojení O jako Orbion. Když se dva oblouky prolnou, vytvoří srdce, což odráží to, že je to naše srdeční záležitost. Tím je ostatně i název Cardion. Jsme srdcaři – jak my, tak i naši zákazníci.“
Zdroj: Cardion Cars
Součástí služeb, které bude společnost Cardion Cars svým klientům i nadále nabízet, zůstává také portál a aplikace Volvista, který se v průběhu času stal svébytnou platformou pro fanoušky a zákazníky značky Volvo. „Jde o náš server a inzertní portál zaměřený na ojeté vozy a aplikaci, které si kolem sebe vybudovaly početnou komunitu. Tak jako doposud Volvista ve finále dovedl lidi na naše jednotlivé pobočky, tak i odteď budou veškeré služby Volvisty dostupné na všech pobočkách Cardion Cars. Věříme, že to také povede ke zpřehlednění,“ říká Karel Stolejda.
Video, které natočil Markus Krug (One Man Show, Zrádci) s pomocí Big Fish Production, je minimálně v české prostředí výjimečným počinem. Hraná představovací videa k rebrandingu nebývají obvyklá, a popravdě neznáme v lokální realitě jiné postavené na humoru a nadsázce. Natož pak takové, v němž přes 3 minuty stopáže proběhnou jako nic.
Tomáš Třešík a Matěj Ruppert. Zdroj: Cardion Cars
Jediný prostor, který vidíme ke zlepšení, je větší prodání faktu, že slavní z videa jsou ve skutečnosti zákazníky dané společnosti. Tomáš Třeštík nebo Hynek Čermák se svou dlouholetou inklinací k Volvu, respektive k Land Roveru, rozhodně netají. Ne každý ze statisíců diváků videa si ji ale může být vědom, stejně jako ne každý dojde na konci ke jmennému představení hvězd nebo pozná Aleše Najbrta na první dobrou. Jejich spojitost se značkou aut, společnosti a jejich jméno by jen vizuálním doplněním šlo prodat i v průběhu hraných scén. Podobně by šlo i bez výrazného obětování humornosti videa lépe vysvětlit samotnou podstatu toho, co se pod novou značkou spojuje. Bezpochyby tak daná reklama mnohým lidem utkví jen jako „vtipná věc z internetu“ bez jasnějšího kontextu. A to je škoda. I tak jde ovšem o nevídanou nadstavbu k samotnému rebrandingu, před kterou je třeba smeknout.