Výzkum: Méně než 1 % návštěv ze sociálních sítí generuje konverze
O tom, jak sociální sítě pomáhají v e-commerce, už toho bylo napsáno hodně. Nová data z USA ale ukazují, že konverzní poměr byl u návštěvnosti ze sociálních sítí extrémně nízký.
Podle nejnovějších dat z výzkumu společnosti e-tailing má, nepřekvapivě, 94 % všech obchodů svou stránku na Facebooku. 81 % má implementované tlačítko To se mi líbí u všech produktů, využívají Twitter i Pinterest. I přesto ale nebyli úspěšní - necelá polovina, tedy 43 % všech respondentů uvedlo, že sociální sítě přivedly méně než 1 % zákazníků, kteří provedli nákup. Pro 13 % byly zdrojem konverze jen u 1-1.9 % případů. A to už dost překvapivé je, vzhledem k tomu, že například o Pinterestu se v US mluví vždy jako o skvělém zdroji konverzí. Ani z hlediska generování návštěvnosti to nebyla žádná sláva. Více než čtvrtina respondentů uvedla, že sociální sítě přinášejí jen méně než 1 % z celé návštěvnosti.
Nepříznivá čísla pro sociální sítě ukazují i data ze čtvrtletního Custora Pulse Report 2014. I podle něj přivedly sociální sítě na e-commerce stránky jen 1 % konvertujících návštěvníků. To je mimochodem o polovinu méně než v loňském roce. Sociální návštěvnost má ostatně na objednávkách on-line nejmenší podíl - 24 % získala organická návštěvnost, 20 % PPC reklamy a 18 % e-mail.
Nemá smysl ale všechno vzdávat a opouštět marketing na sociálních sítích. Nedávná studie z dílny Marin Software analyzovala marketingové kampaně za 6 miliard dolarů. A zjistili, že kampaně ve vyhledávání, které byly spravované v kombinaci se sociálními sítěmi mají o 26 % větší zisk na návštěvníka. Až o 68 % se v případě integrace sociálních sítí do kampaně zvýšil zisk z konverze. Kombinace sociální i vyhledávací kampaně navíc výrazně urychlovala konverzní poměr a zvyšovala průměrný zisk z jedné objednávky. I přesto, že sama o sobě sociální kampaň měla poměrně slabé výsledky.
Je tedy jasné, že Facebook i další sociální sítě už nemají tak silné postavení jako tomu bylo dříve. Na druhou stranu, jejich přítomnost v marketingovém mixu je stále velmi důležitá i z hlediska konverzního poměru.
Zdroj: Emarketer, The Strategy Web