Výzkum: Pokémon Go už hraje 7 % českých internetových uživatelů

19. 7. 2016 | redakce
Pokémoni pokračují ve vítězném tažení. Oficiálně jsou v Česku od víkendu, ale už je hraje 7 % internetové populace. Slyšelo o ní více než 58 %.

Nová hra pro chytrá zařízení Pokémon Go už uchvátila miliony lidí po celém světě. V české internetové populaci je přitom jejích hráčů 7 % a povědomí o ní má více než polovina. Původně japonská hra funguje na principu tzv. rozšířené reality, tedy kombinaci grafického herního prostředí a reálného světa – tento pojem je však pro české uživatele internetu spíše neznámý. Ukázal to aktuální výzkum společnosti Nielsen Admosphere, který byl realizován na vzorku pětistovky respondentů z české internetové populace starší 15 let.

Přestože se zdálo, že postavičky pokémonů zažily vrchol své popularity v 90. letech, dnes už můžeme toto tvrzení začít zpochybňovat. Svět totiž „překvapila“ hra pro chytrá zařízení Pokémon Go, která přišla na trh 6. července. Dnes už je tato novinka celosvětově úspěšnější než leckteré populární sociální sítě, v Česku o ní má povědomí už 58 % internetové populace.

Jejímu hraní se pak v Česku věnuje 7 % internetových uživatelů 15+. Celkem nepřekvapivě se k němu nejvíce hlásí nejmladší věková skupina 15-24 let: ve svém smart zařízení už má hru Pokémon Go čtvrtina z nich, zatímco z respondentů starších 35 let ji nehraje takřka nikdo.

Ti, kteří o hře slyšeli, ale zatím ji nehráli, dále odpovídali na to, zda přemýšlí, že ji v budoucnu budou hrát: více než tři čtvrtiny se přitom shodly na tom, že ne. 15 % se k hraní chystá.

S fenoménem Pokémon Go úzce souvisí i pojem tzv. rozšířené reality (augmented reality), neboť hra propojuje klasické herní prostředí ve smartphonu či tabletu a reálný svět. Uživatele tak nutí vyjít se svým chytrým zařízením ven a pokémony „odchytávat“ na konkrétních místech zaznačených v mapě. Pojem rozšířená realita však necelé tři čtvrtiny dotázaných ve výzkumu Nielsen Admosphere neznají. Hry založené na tomto principu zajímají 14 % lidí, necelou třetinu dotázaných však nezaujaly.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: