WhatsApp přidal nákupní tlačítko přímo do chatu
WhatsApp byl dlouho brán jako ta aplikace, které se komerční hemžení společnosti Facebook tolik netýká. A to přesto, že tuto komunikační aplikaci koupila v roce 2014. Obzvláště po odchodu původního CEO Jana Kouma před 2 lety se nicméně snahy o monetizaci aplikace výrazně rozjely. Nyní se přidává další střípek do e-commerce mozaiky: dedikované nákupní tlačítko.
Tzv. „Shopping Button“ se objeví v horní liště konverzace uživatele s nějakým podnikem (tj. s „byznys účtem“). Stačí na něj kliknout a nabídne vám, co si u něj můžete pořídit.
Jde o pokračování trendu jasně naznačeného letos představenými funkcemi Facebook Shop a Instagram Shop. WhatsApp používá na 2 miliardy uživatelů. Usnadnění jejich nákupního procesu pak může odstranit významnou bariéru, která stojí v cestě velkým prodejům v social e-commerce.
WhatsApp je nejsilnější v Asii. Není tak náhoda, že je nyní dostupná možnost transferu peněz v rámci WhatsAppu prvně právě na indickém trhu.
Starting today, people across India will be able to send money through WhatsApp ???? This secure payments experience makes transferring money just as easy as sending a message. pic.twitter.com/bM1hMEB7sb
Jde prvotně o posílání peněz mezi sebou, ale rozšíření na placení zboží v rámci aplikace je nasnadě. Ostatně nákup bez jakýchkoliv zádrhelů je i cílem i pro Facebook Shop a Instagram Shop.