X plánuje dvě nové úrovně předplatného Premium. Platbou bude možná podmíněná i existence účtu
Vyznat se ve všech plánech na monetizaci Twitteru a v úrovních předplatného není vůbec jednoduché. Zdá se ale, že zaplatit 8 dolarů bylo naopak příliš těžkým rozhodnutím pro příliš velké množství lidí. Současní předplatitelé zdaleka nevyváží ani výpadek příjmů z reklamy, který je reakcí na Muskovo vedení platformy. Hledá tak nové cesty, jak udělat svou nabídku atraktivnější. Řešením mají být dvě nové úrovně předplatného X Premium.
Jedna z variant bude stát méně než současný tarif za 8 dolarů měsíčně, ale její uživatelé budou vystaveni reklamě. Druhá, dražší varianta bude blokovat všechny reklamy.
Od loňského roku, kdy Musk převzal X, klesly příjmy z reklamy o 59 %. Tlak na to najít rovnováhu v jiných kanálech příjmů je enormní. A plánů je tolik, že je někdy obtížné odhadnout Muskovo „přemýšlení nahlas“ a reálné plány. Obzvláště v době, kdy CEO už není Musk, ale Linda Yaccarino.
Two new tiers of X Premium subscriptions launching soon.
— Elon Musk (@elonmusk) October 20, 2023
One is lower cost with all features, but no reduction in ads, and the other is more expensive, but has no ads.
Minulý týden „zaznělo v X feedu“ i to, že Musk chystá zpoplatnit samotnou existenci účtu. Ovšem pouze jakousi minimální částkou. Během rozhovoru s izraelským premiérem Benjaminem Netanjahuem uvedl, že je to nejefektivnější způsob, jak řešit problém s rozbujelou aktivitou botů. I kdyby se platil pouhý dolar za ověření účtu s pomocí platby, nebude jednoduché pro trollí farmy získávat nové a nové platební karty, které budou moci sloužit vždy jen pro ověření jednoho účtu.
Další zprávou z minulého týdne jsou pak dohady portálu Business Inisder o tom, že Musk raději stáhne X z evropského trhu, než aby se podvoloval zákonu o digitálních službách. Fortune nicméně informoval později o tom, že Musk takovou zprávu dementoval, ovšem s dodatkem, že mu nakonec možná nic jiného nezbude.