Honda přichází s elektrokoloběžkou ve tvaru kufru
Etablované automobilky nezažívají zrovna šťastné období. Čínský trh je čím dál víc saturován výrobci elektromobilů domácí provenience. Vlastnictví auta ve velkých městech po celém světě se stává luxusem, který nedává racionální smysl nebo je čím dál více mimo dosah střední třídy. Mladí navíc přestávají vnímat vlastnictví automobilu jako nutnost či statusový symbol, na kterém by stavěli svou identitu. Není tak divu, že mnoho značek deklaruje, že už nejsou výrobci aut, ale spíše něco jako poskytovatelé mobility. Výrobce aut a motocyklů Honda to podtrhuje dalším modelem ze své řady alternativních městských „vozítek“. Je jím elektrokoloběžka, která ze všeho nejvíce připomíná kufr.
Honda Motocompacto jde skutečně do tvaru „kufru“ složit, a to o rozměrech 4 cm na délku, 53 cm na výšku a 9 cm na šířku. To vše i s uchem, za které pak můžete kufr chytit a vzít si ho třeba do MHD.
Funguje stejně jako jiné elektrokoloběžky. Jede maximální rychlostí 24 km/h a má dojezd až 20 kilometrů, dobít jde za 3,5 hodiny. To vše jsou poměrně standardní parametry. Unikátní je v tomto případě především design, který vychází ze skládacího mopedu Motocompo, který Honda vyráběla v letech 1981 až 1983.
Honda Motocompo z roku 1982. Zdroj: rmdmotors.com
Honda ke koloběžce vyvinula i mobilní aplikaci, ve které lze sledovat nájezd koloběžky i nastavit upravit jízdní režimy nebo intenzitu osvětlení. Bílý vzhled koloběžky je testamentem minimalismu, ale Honda zároveň říká, že může být plátnem, které si majitelé můžou přizpůsobit vlastnímu vkusu.
Skútr Honda Motocompacto bude nabízen k prodeji od listopadu u dealerů Honda a Acura i na vybraných evropských trzích s cenou začínající na 944 eurech. Více se dozvíte na stránkách Hondy.