YouTube rozdá 100 milionů dolarů nejlepším tvůrcům Shorts
Sociální média od sebe opisují ve velkém. Po vlně kopií Stories ze Snapchatu od všech možných digitálních platforem, které vás napadnou, se začínají rojit i nápodoby videí z TikToku. Tedy něčeho velmi podobného, ale povzbuzující k natáčení videí s hudebním podkladem. A právě naditá hudební knihovna by mohla být výhodou formátu Shorts, který přichází od YouTube. Nyní navíc s pořádnou motivací pro tvůrce.
Po testu v Indii se na začátku května objevily Shorts již i na americkém trhu a v současnosti mají mít 6,5 miliardy přehrání denně. Což rozhodně není špatné číslo, když vezmete v potaz, že Shorts potkáte jen v mobilní aplikaci. Google se ale rozhodl výskyt příspěvků s tímto formátem pojistit. V letech 2021 až 2022 hodlá mezi kvalitní tvůrce Shorts rozdělit 100 milionů dolarů. Konkrétně k tomu říká:
„Každý měsíc se obrátíme na tisíce tvůrců s nejvyšším engagementem u jejich Shorts, abychom je za jejich příspěvky odměnili. Zároveň tvůrce požádáme o zpětnou vazbu, abychom mohli nadále náš produkt zlepšovat.“
Podstatným detailem je to, že mezi odměněné tvůrce nemusí patřit jen ti, jež jsou součástí YouTube Partner Program. Na odměnu za skvělé Shorts si může na rozdíl od běžné monetizace reklam šáhnout i někdo, jehož kanál má pár stovek followerů. Podmínkou ale pochopitelně zůstává, že nijak nesmí porušovat Zásady komunity.
Tzv. YouTube Shorts Fund můžeme brát jako následování Snapchatu, který v rámci iniciativy Spotlight odměnil za půl roku tvůrce ji celkem 90 miliony dolarů a má přitom připraveno ještě o 35 milionů dolarů více.
YouTube má u Shorts jako výhodu rozsáhlý katalog hudby, která může sloužit jako jejich podklad. Nyní navíc přidává na TikToku velmi populární možnost si hudbu do videa zremixovat z více zdrojů. Katalog hudby, filtry i snadnost editace videí jsou důležitými faktory pro to, jak moc je formát pro tvůrce lákavý. Ve výsledku je pro ty největší z nich nejdůležitější to, kolik si dokážou vydělat. YouTube je ve sféře videí stále platformou, kde se točí nejvíce peněz inzerentů. Není tak ve snaze postavit se TikToku nebo Reels bez šance. Jeho „Shorts Fund“ může být důležitou součástí jeho boje o tržní podíl.
Zdroje: Snapchat, YouTube Blog