YouTube změnil logo. Jak se vám líbí?
Takzvaný material design a osekání na kost v podobě co nejjednoduššího a zároveň rozpoznatelného loga mobilní aplikace. To jsou mantry dnešní grafiků a podařilo se je naplnit i v případě YouTube.
Stále ještě nejpopulárnější video platforma tu je 12 let a za tu dobu své logo nezměnila. Je pravda, že samotný název YouTube je pořádný anachronismus. Slovo „tube" je totiž zkratka pro televizi pocházející z dob, kdy v ní byly ještě elektronky (v angličtině „vacuum tubes" nebo „electron tubes"). Červená televize objímající slovo „tube" tak byla někdy nazývána jako „tube in a tube". Této „telce v telce" můžeme nyní tak zamávat a vzpomínat na ni. Z nového loga mizí a červený obrys televize, nyní s vycentrovaným „play tlačítkem", předchází logotypu YouTube. Za vším přitom můžeme hledat mobily. Potvrzuje to i samotné oznámení společnosti:
„Upravené logo je navržené pro současný „multi-screen" svět, kombinuje očištěnou verzi wordmarku YouTube a ikony. Vytváříme tak flexibilnější design, který lépe funguje napříč mnoha zařízeními, dokonce i na těch nejmenších obrazovkách. Proč je více flexibilní? Když se nedostává prostoru (jako třeba na smartphonu), lze použít jasnější ikonu jako zkrácené logo, které bude viditelnější a pochopitelnější."
Celková změna není takovým šokem. YouTube ji testoval už měsíce. Současnou podobu si mohli zájemci vyzkoušet od května. Pokud si chcete připomenout dosavadní změny nejen loga, ale celého portálu, podívejte se na GIF níže.
Nejen o logu je i současný update. Mezi nejviditelnější změny patří posun počítadla zhlédnutí z pravé strany pod videem na tu levou. Je tu ale několik i funkčních vylepšováků, zejména pro mobily, na kterých půjde sledovat vertikální video ve fullscreen módu a posun o 10 vteřin dopředu či dozadu půjde vyvolat dvojitým dotykem na pravé, respektive levé straně videa. Uživatelé na desktopech pro změnu ocení možnost jednoduchého nastavení „tmavého tématu", které vymaže především v nočních hodinách citelný problém s oslepující bílou kolem videí. Pro novináře i marketéry je potěšující, že lze hned při získání iframe kódu pro vložení videa nastavit, od jakého času se má video spustit.
Jak se vám změna líbí? Za nás vypadá logo vcelku s logotypem jako krok o mnoho let zpět, osamoceně však nyní ještě zářivější ikona dává smysl. Ostatně už nyní bylo na menších obrazovkách smartphonů vidět nejčastěji. Update je tak menší svatokrádeží než změna původního nápaditého loga Instagramu s duhou a Polaroidem. I na tu jsme si ale zvykli a zvykneme se jistě i na to, že „tube in tube" je věcí minulosti.
Kam dál?
Aktuální logo Instagramu vypadá oproti tomu původnímu extrémně zjednodušeně. Zdaleka to ale neznamená, že jeho tvorba nezahrnovala mnoho práce. Finální verzi prý dokonce předcházelo 300 těch, co nebyly tou pravou. Podívete se, jak se logo Instagramu tvořilo.