Zaplatili byste 100 dolarů, aby se vaše zpráva dostala přímo do inboxu Marka Zuckerberga?
Ač se Facebook snaží, jak chce, jeho Zprávy většině uživatelů email nenahrazují. Je ovšem nutno uznat, že je poslední změna rozhraní tradičnímu emailovému klientovi přiblížila. Přesto lze poměrně úspěšně pochybovat, že se v něm uživatelé zcela orientují. Zprávy od stránek, kterých jste fanoušky, či od lidí, jež nejsou vaši přátelé, se nacházejí ve složce Další („Others“). Ač je hned napravo od položky Příchozí ("Inbox"), mnoho lidí vůbec neví o její existenci.
Na konci minulého roku začal Facebook testovat funkci, která by dokázala popsanou nevšímavost lidí zpeněžit. Lidem mimo okruh přátel adresáta bylo při odesílání zprávy nabídnuto její přesunutí do klasického inboxu za poplatek 1 dolar. Nová položka v něm totiž spouští upozornění v červeném čtverečku, které je pro uživatele jasným signálem, že se událo něco nového hodného jejich pozornosti. Facebook si nicméně uvědomil, že ne všichni uživatelé si jsou rovni a i to by se mělo zohlednit ve výši poplatku. Redaktorovi Mashable bylo dokonce při odesílání zprávy samotnému Marku Zuckerbergovi nabídnuto výše popsané za celých 100 amerických dolarů.
Z obchodního hlediska to dává samozřejmě smysl, jen to narušuje dojem, že jsme si na Facebooku všichni rovni. I proto mluvčí Facebooku sdělil objevitelům ceny za zprávu adresovanou přednostně CEO největší sociální sítě, že jen zkouší nějaké extrémní ceny, aby zjistili, co pomůže pro filtraci spamu. Zároveň byla 100 dolarová cenovka stáhnuta, vřelé vzkazy Marku Zuckerbergovi můžete nyní zasílat zcela zdarma – klidně to zkuste.
Zdroje: www.forbes.com, www.mashable.com