Žebříček Storyclash: nejúspěšnější česká média a články v sociálních sítích v srpnu 2018
Nástroj Storyclash přináší social media ranking jednotlivých médií na mnoha evropských i světových trzích a nově zahrnuje i ten český. Sleduje interakce jejich SoME účtů na Facebooku, Twitteru, Instagramu a YouTube. Interakce jsou přitom sumou všech lajků, sdílení, komentářů a reakcí, které jejich příspěvky získají.
Žebříček tak ukazuje, která média a témata jsou v sociálních sítích nejsilnější. Srpen je mediálně obvykle takzvaným okurkovým obdobím a nejpopulárnější obsah v sociálních médiích tomu odpovídá. Na vrcholu žebříčku je článek o vrácení lodě s uprchlíky do Libye na TN.Nova.cz s podtitulem „Neziskovky zuří". Druhá a třetí pozice potom připadá soutěži o Macbook na Instagramu Extra.cz a poté další instagramová soutěži o lístky na koncert teenagerských interpretů Marcus & Martinus a Jasona Derulo od TV Óčko.
4 články z TOP 10 se týkají úmrtí českých vojáků v Afghanistánu, bodoval také pravděpodobně díky škodolibosti hojně sdílený článek Novinky.cz Abstinenti jsou více ohroženi demencí, zjistili vědci. Pozitivním světýlkem na konci tunelu i první desitky žebříčku je pak článek Aktuálně.cz Ind už 40 let sází stromy na ostrově, bojuje proti suchu. Do lesa se mu nastěhovali tygři i sloni.
Mezi nejúspěšnější média v sociálních médiích patřily (stejně jako v červnu) Novinky.cz, Extra.cz a Aktuálně.cz.