Žebříček Storyclash: nejúspěšnější česká média a články v sociálních sítích za červen 2018
Nástroj Storyclash přináší social media ranking jednotlivých médií na mnoha evropských i světových trzích a nově zahrnuje i ten český. Sleduje interakce jejich SoME účtů na Facebooku, Twitteru, Instagramu a YouTube. Interakce jsou přitom sumou všech lajků, sdílení, komentářů a reakcí, které jejich příspěvky získají.
Žebříček tak ukazuje, která média a témata jsou v sociálních sítích nejsilnější. V českém prostředí zněl v červnu 2018 titul nejúspěšnějšího článku „Kde se bere české vejce? V přeplněných klecích, kde zkrvavené slepice bez peří oklovávají tlející mrtvoly", jednalo se o text uvozující reportáž o klecových chovech slepic z pořadu 168 hodin. Mimochodem je to ukázka žurnalistiky, která překračuje virtuální žebříčky, reálně přiměla několik prodejců potravin k změně politiky či deklarování závazků ohledně stažení vajec z klecových chovů z jejich nabídek.
Jen o něco menší engagement pak získala reakce na tiskovou konferenci Miloše Zemana z dílny Tomáše Břínka a.k.a. TMBK publikovaná na Facebooku Reflexu.
Do první desítky se ale dostal i článek Českého rozhlasu upozorňující na malou kopírku, tedy přesněji řečeno na plagiátorské přečiny ex-ministryně spravedlnosti Taťány Malé v jejích diplomových pracích.
Malá kopírka
Na osmém místě bodovalo stejné médium rozhovorem s odbornicí na fake news Alexandrou Alvarovou. Top 10 pak uzavírá text Aktuálně.cz o podivování se místopředsedkyně SPD pro Karlovarský kraj Věry Maříkové nad tím, jak může být černoška v reklamě na (mylně) echt český trdelník.
Mezi nejúspěšnější média v sociálních médiích patřily Novinky.cz, Aktuálně.cz a Česká televize. Právě ČT a Český rozhlas dle názoru naší redakce v červnu ukázaly, že veřejnoprávní média umí mít pozitivní vliv na společnost a zároveň s tím udělat vlny v sociálních médiích. Jen tak dál.