Žebříček Storyclash: nejúspěšnější česká média a články v sociálních sítích za červenec 2018
Nástroj Storyclash přináší social media ranking jednotlivých médií na mnoha evropských i světových trzích a nově zahrnuje i ten český. Sleduje interakce jejich SoME účtů na Facebooku, Twitteru, Instagramu a YouTube. Interakce jsou přitom sumou všech lajků, sdílení, komentářů a reakcí, které jejich příspěvky získají.
Žebříček tak ukazuje, která média a témata jsou v sociálních sítích nejsilnější. V českém prostředí nesl v červenci 2018 titul nejúspěšnějšího mediálního obsahu článek Češi patří mezi největší rasisty v Evropě. A bude hůř, varují odborníci, který pojednával o anketě Harvardovy univerzity ilustrující rasistické tendence naší společnosti. Ten v sociálních médiích zaznamenal bezmála 20 tisíc interakcí. ČT doplňují na bedně dva videorozhovory DVTV: stříbro bere apel docenta Měšťáka proti pití přílišného množství tekutin, bronz pak vysvětlení bojkotu médií a akcí spojených s Andrejem Babišem od zpěváka Tomáše Kluse.
Nejvtipnějším bodem žebříčku je článek TV Nova, Češi na koupališti ohlásili krádež řízků, směje se jim celé Slovensko. Spolu s nejúspěšnějším článkem to naznačuje, že Čechy do zbraně (čti do komentářů v sociálních médiích) povolá zejména pocit, že je někdo nálepkuje či jim něco zazlívá. To, že tu existuje zájem i o demokratické hodnoty, značí TOP 10 uzavírající článek serveru Neovlivni.cz o připravovaném náhubkovém zákonu zacíleném na novináře. Vyvažuje to ale ovšem 9. pozice článku Parlamentních listů, jehož nadpis na 5 řádků začíná větou: „Dávka z kulometu na nelegální migranty funguje nesrovnatelně lépe než dávka sociální."
Mezi nejúspěšnější média v sociálních médiích patřila (stejně jako v červnu) Novinky.cz, Aktuálně.cz a Česká televize.