Zemřela Jitka Vysekalová, zakladatelka České marketingové společnosti

25. 7. 2024 | redakce, TZ
Ve věku 82 let odešla Jitka Vysekalová, pedagožka, autorka mnoha odborných knih v oblasti marketingového výzkumu a zakladatelka České marketingové společnosti i soutěže Marketér roku.

Jitka Vysekalová při předávání ceny Marketér roku v květnu tohoto roku. Zdroj: ČMS

V úterý (23. 7. 2024) ztratila Česká marketingová společnost svou zakladatelku a dlouholetou prezidentku – doc. PhDr. Jitku Vysekalovou, Ph.D.

Ve druhé polovině 70. let po ukončení studií a úspěšné zahraniční stáži se specializovala na oblast psychologie trhu. Své dlouholeté zkušenosti pak po roce 1990 úspěšně využila založením specializované výzkumné agentury Marktest, která kromě realizace vlastních projektů rovněž velmi úzce spolupracovala s akademickým prostředím.

Svou expertízu v oblasti marketingu také v téže době realizovala založením České marketingové společnosti, Asociace psychologů trhu a realizací dlouhodobého výzkumného projektu Postoje české veřejnosti k reklamě, který i v nejnovějším letošním vydání aktualizovala a obohatila o sledování posledních trendů. Byla členkou Evropské společnosti pro výzkum trhu a marketingový výzkum ESOMAR, Českomoravské psychologické společnosti a členkou předsednictva České společnosti pro propagaci a Public Relations MOSPRA, byla čestnou členkou asociace POPAI CE, předsedala redakční radě časopisu Marketing a Komunikace a aktivně se účastnila jako porotkyně mnoha prestižních soutěží – Zlatý středník, Duhový paprsek, Czech Industry Challenge, hodnocení nejlepších výroční zpráv CZECH TOP 100, soutěže EXPO IMAGE a řady dalších.

Jitka Vysekalová zemřela ve věku 82 let. Prezidium ČMS v tiskové zprávě uvedlo:

„Její odchod po krátké těžké nemoci nás mrzí o to víc, že do posledních dnů nás udivovala svou životní vitalitou i pracovní aktivitou. Milovala život, inspirativní společnost přátel a kolegů, dobré víno, hudbu, film i básně, ale s neutuchajícím entusiasmem se stále věnovala odborné činnosti v oboru marketingu, psychologii reklamy, otázkám výzkumu trhu a jeho praktickému využití.

S pro ni typickou akčností se o své odborné znalosti dělila se studenty v rámci své akademické činnosti na mnoha našich odborných vysokých školách. Pro svou schopnost přesně a jasně komentovat a odborně hodnotit konkrétní situace byla také častou účastnicí mnoha televizních i rozhlasových debat a diskusních pořadů.

Při všech setkáních nás okouzlovala svou otevřeností, neformálností a darem spojovat a vytvářet milé a příjemné prostředí v každé společnosti.  A takovou si Jitku s vděčností v srdci budeme navždy pamatovat.“

Byla autorkou mnoha velmi úspěšných odborných knih a publikací v oblasti marketingu, jejichž popularita se projevovala v častých reedicích či aktualizovaných vydáních. Na mnohých z nich zároveň spolupracovala s předními osobnostmi – např. Jiřím Mikešem, Janem Binarem, Karlem Voříškem, Janem Herzmannem, Gustavem Tomkem a mnoha dalšími. Po mnoho let z jejích rukou přebírala prestižní ocenění Marketér roku řada marketingových leaderů i talentovaných studentů, které se tak snažila podporovat v dalším odborném růstu.    


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: