'Zhulené dopravní značky' varují před nebezpečím řízení pod vlivem marihuany
Zhoršení soustředění a reakcí řidičů za volantem dnes nemá na svědomí zdaleka jen alkohol. Smrtelné následky může mít sledování displeje smartphonu i to, když si dáte „jen tak na pohodu“ jointa. Na poslední jmenovanou možnost se snažila v kanadském Vancouveru upozornit kampaň asociace Arrive Alive Drive Sober.
Prostředkem k tomu byly venkovní reklamy připomínající dopravní značky. Jejich posláním přitom bylo zprostředkovat, jak marihuana dokáže ovlivnit schopnost vnímání našeho okolí. Mimo jiné může ztížit rozpoznání různých tvarů, včetně symbolů na dopravních značkách. Mezi nimi byl ten označující blízkost školy (dětí) či sportoviště. Každá značka přitom byla doplněna cedulkou s varováním „Cannabis Affects Comprehension“ (Cannabis ovlivňuje chápání) odkazující na to, že konzumace marihuany může způsobit problémy s prostorovým vnímáním. A to je zkrátka u řízení docela problém, nejen při rozpoznání dopravních značek. Bezpečná jízda toho totiž vyžaduje mnohem více.
Za kampaní stojí agentura Rethink.
Tip redakce:
Kanadská agentura Rethink má letos více skvělých zářezů. Díky ní Heinz naklonil etiketu na lahvi od kečupu o 45°. Přesně tak totiž kečup z lahve dostanete nejlépe ven.