Živým vysíláním se radikálně snížila doba trvanlivosti. Facebook je po 30 dnech smaže
Zdroj: Meta
Meta zavádí důležitou změnu v ukládání živých vysílání s cílem optimalizovat náklady na správu video dat. Všechny livestreamy starší 30 dnů budou brzy z platformy odstraněny.
Meta k tomu napsala na svém blogu:
„Vzhledem k tomu, že většina zhlédnutí živých videí se odehraje během prvních několika týdnů od vysílání, upravujeme dobu, po kterou mohou být živá videa na Facebooku uložena. Od 19. února bude možné nová živá vysílání přehrávat, stahovat nebo sdílet z vašich facebookových stránek či profilů po dobu 30 dnů, po které budou automaticky z Facebooku odstraněna. Dříve byla tato videa ukládána na neurčito."
Meta na základě analýzy dat zjistila, že livestreamy starší než měsíc už prakticky nikdo nesleduje. Místo nekonečného uchovávání těchto videí proto zavádí časový limit, po kterém budou ze serverů odstraněna. V rámci této změny budou odstraněna všechna živá videa, která jsou starší než 30 dní, a již k nim nebudete mít přístup. Naše live stream videa nicnémě ještě vidíme, je to kvůli tomu, že změna bude realizována postupně.
„Proces mazání bude probíhat v několika vlnách během následujících měsíců. Poskytujeme proto nové nástroje, pomocí kterých si lidé mohou stará živá videa stáhnout ještě před jejich postupným smazáním," uvádí Meta.
Zdroj: Meta
Přitom zároveň ujišťuje, že všichni uživatelé, kteří mají na svém profilu nebo Stránce live stream video, dostanou před smazáním upozornění. Po jeho obdržení budou mít 90 dní na stažení obsahu, a to buď jednotlivě, nebo hromadně.
Uživatelé budou mít také možnost převést své livestreamy na Reels videa nebo požádat o prodloužení lhůty o dalších šest měsíců, pokud potřebují více času. I z výše zmíněných důvodů se nám zatím tyto alternativy nezobrazují. Pokud Facebook Live používáte, máte ovšem nejvyšší čas promyslet, co chcete se svými starými videi udělat.
Zdroj: Meta
V něčem je odstraňování starých živých vysílání pochopitelným krokem. Video obsah je s preferencí tohoto formátu ve feedu čím dál častější. Navíc servery společnosti Meta zaměstnává v porovnání i s 2 roky nazpět výrazně umělá inteligence, konkrétně její velký jazykový model Llama. Ten je díky svému open source nastavení jedním z nejpoužívanějších u nástrojů třetích stran, které do sebe funkce generativní umělé inteligence integrují.
Meta i z toho důvodu v ne tak dávné minulosti začala u starších videí snižovat jejich kvalitu, a to na nízkých 360 pixelů. Mezi živá vysílání Marketing Journalu patřila v minulosti zejména vystoupení jeho zástupců na oborových konferencích. Níže tak z nostalgie vkládáme do článku dnes už letité prezentace šéfredaktora Marketing Journalu, Petra Michla, o světě fitness a bodybuildingu jako inspiraci skvělého obsahu z konference Content First a o tom, co v HR marketingu platí na tzv. modré límečky (z PR Summitu 2018).