Změna: Nástroje pro tvorbu reklam na Facebooku se opět zjednodušují
Facebook včera oznámil na svém blogu redesign prostředí pro tvorbu reklam. Samotný proces zadání reklamy nyní začne s jednoduchou otázkou: „Jaké jsou vaše reklamní cíle?" Cílem je opět zjednodušení celého procesu. Ve Facebooku analyzovali zadávané kampaně a vytvořili seznam nejčastějších cílů reklam. Patří mezi ně:
- Prokliky na stránku
- Konverze stránky
- Zvýšení engagementu příspěvku
- Nárůst „lajků" FB stránky
- Instalace aplikace
- Zvýšení engagementu v rámci aplikace
- Nabídka (slevových) kuponů
- Zviditelnění eventu
Přesně tyto body se také staly startovací čárou pro výběr reklamy. Facebook na základě cíle vybere formáty reklam, které budou pro jeho naplnění nejvhodnější - ať už to je v news feedu u desktopu, v mobilních zařízeních nebo v pravém sloupci. Nová je možnost úpravy reklamy dle jejího umístění. Marketéři si rozhodnou, kde se jejich reklama objeví. Z desktopové reklamy tak mohou například přesměrovávat na klasickou verzi webu a z mobilních reklam na mobilní stránky. Zadavatelé tedy mohou lépe ovlivňovat zkušenost uživatelů na základě toho, kde byla jejich reklama spatřena.
Doplnění se dočkal i Ads Manager Tool, kde jsou k dispozici statistiky výkonu reklam. Hlavní roli hraje v nové verzi reklamní cíl vybraný na začátku. K dispozici k němu budou metriky ukazující, kolikrát byl cíl naplněn a jaká je jeho cena. Na obrázku níže můžete vidět reklamu vybranou za účelem konverze na externích webových stránkách.
Facebook již během léta dokázal zjednodušit nabídku reklamních formátů i výběr a zadávání fotografií u reklam. Toto je proto jen z další řady kroků mířící k poskytnutí co nejjednodušší správy reklam. Nové změny budou dostupné v rámci Ads Create Tool, Power Editoru i API. Jedná se o klasický globální roll out, kdy se nové úpravy objevují uživatelům postupně.