Značkové osvěžení aneb Jak marketingově využít velká vedra

23. 7. 2015 | Petr Michl
Jak spojit se značkou pozitivní emoce? V extrémních horcích k tomu stačí často jediné: nabídnou lidem trochu osvěžení.

Velká vedra mají některá pozitiva i pro ty, jejichž povoláním je marketing. Teď pochopitelně nemluvíme o nebožácích, co rozdávají letáky v tlustých plyšových kostýmech, ale o kreativcích, kteří mohou vymyslet nové způsoby, jak spojit se značkou pozitivní emoce. V extrémních horcích k tomu stačí často jediné: nabídnou lidem trochu osvěžení.

To letos pochopili v Amsterdamu, kde McDonald's ve spolupráci s JCDecaux vytvořil chlazený CLV panel, v němž se za sklem venkovním vyšším třicítkám doslova smály zmrzliny McFlurry. Ne ovšem nadlouho, respektive jen do té chvíle, než byl překonán holandský teplotní rekord pro daný den. V tu chvíli se totiž víko CLV panelu nadzvedlo a více než 100 šťastlivců si mohlo odnést vítané osvěžení zdarma. Reklamy na sladkosti mají ve svém zadání vyvolat touhu a chuť. V tomto případě se to povedlo dokonale. Indikaci teploty, která se pro uvolnění zmrzlin musela přehoupnout přes 38,5 stupně, na střídačku s porcemi McFlurry doslova hypnotizoval celý dav přihlížejících.

Ledový čaj Lipton také slibuje osvěžení celoročně. Loni v Athénách a už v roce 2011 v Sydney ale během rozpáleného léta dokázal naplnit své poslání už pouhou reklamou. Jednalo se také o citylight od JCDecaux. Dominantním prvkem na něm byla velký nápis volající k akci: "Pro zchlazení zmáčkněte zde."  Po stiknutí tlačítka začal ze dvou trysek stříkat jemný poprašek vody - něco, co vám v parném dni rozhodně zvedne náladu.


Pokud se vám zdá, že dosud poněkud troškaříme, je tu aktivace limonády Sprite z roku 2012. V jejím rámci byla na pláži v Brazílii postavena mnohonásobná zvětšenina post-mixového dávkovače nápoje, pod který obvykle přidáváte ve fastfoodech kelímek.

Tentokrát se pod trysku mohlo postavit i několik lidí a pak už přišel příval osvěžení - naštěstí v podobě vody, nikoliv lepkavého Spritu.

Osvěžující marketingové nápady se ale najdou i v České republice a jeden z nich je velmi aktuální. Skrze mobilní aplikaci zprostředkovávající taxi dopravu Liftago jste si včera mohli v Praze objednat svezení kropicím vozem, který rozdával v ulicích radost a vodní sprchu, kterou mohl samozřejmě využít přednostně pasažér.









Zdroje: Creativity Online, Mumbrella

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: