Značky využily Apríl k poškádlení svých zákazníků
Po přečtení tematického příspěvku Dělníků reklamy jsme si pomysleli, že snad nemá smysl ani další souhrn aprílových žertů psát. A. dubna jako den, kdy i v nejnudnějších korporacích mají povoleno vypotit ze sebe něco bláznivého, má ovšem své kouzlo. Už jsme informovali o extrémně propracovaném aprílovém projektu Seznamu předpovídajícím na Mapy.cz vývoj za příštích 100 let. Nyní je čas připomenout si zajímavé počiny ze zahraničí i u nás.
Jäger k zevnímu použití
Jägermeister přišel s reklamou na svůj nový výrobek. Nejedná se však o alkoholický nápoj, nýbrž o balzám, který pomůže při bolestech lokte (tzv. syndrom barmanského lokte). Zájemci si za zvýhodněnou cenu mohli tento unikátní přípravek objednat již během reklamy.
Telefon nově v botě a navíc se selfie tyčí
T-mobile USA letos jistě nadchnul všechny milovníky moderních technologií. Představil totiž mobilní telefon zabudovaný přímo v botě, který si zachoval všechny potřebné funkce. Tedy možnost volat, fotit, poslouchat hudbu, pořídit si selfie a mnohem více. I když...Abyste si mohli zavolat, musíte si botu vyzout nebo být extrémně flexibilní.
Apríl pojebaný
Pojďme do českého prostředí a začněme pěkně ostře. Nejtvrdší žertík si dovolil hudební portál Musicserver.cz se svým článkem reagujícím na rozchod rappera Rytmuse se zpěvačkou Darou Rolins.
Sociologická studie od řezníků
Řeznictví Váhala a spol. přišlo na Apríl nikoliv s běžnou produktovou inovací, ale s inovací vynucenou. „Utopencům už nebudeme smět říkat utopenci (ani utopence, jak to děláme my). Evropská unie to zakázala. Prý by cizinci mohli být zmateni a šokováni. Proto měníme název utopenců na Nakládané špekáčky,“ napsali u svého statusu.
To, co následovalo, bylo v mnohém jen dokladem toho, že mnoho lidí stačí jen poškádlit a jejich euroskeptická žluč musí ven.
Burger King přechází na cukrovinky
Reklamy na hamburgery od Burger King si vychutnávají především milovníci masa. Ale co teprve taková pořádně propečená čokoláda, politá kvalitní malinovou marmeládou a završená kolečky z bílé čokolády a kandovanými pomeranči? Co říkáte, zakousli byste se?
Burger King využil ten samý koncept na mnoha trzích, včetně toho českého. A i u nás se to líbilo (1,9 tisíc lajků, přes 320 sdílení na FB stránce, kde jsou lajky obvykle do desítek). Dáváme tak jedničku s hvězdičkou za globálně stravitelnou kreativu.
McDonald’s přišel s burgerem od Čechů pro Čechy
Co si ale budeme povídat, přizpůsobení se lokální zvyklostem má také něco do sebe. A přesně to udělal jiný fast-foodový globální hráč. McDonald’s se v České republice vytasil s burgerem od Čechů pro Čechy. Jen se si přečtěte jeho složení:
„Základem je kuřecí prso a plátek sýru eidamského typu. Místo salátu tentokrát najdete v hamburgeru kompotovanou broskev, ve vybraných restauracích ananas nebo beraní rohy. Spolu se sendvičem dostanou zákazníci možnost objednat si i zcela novou taštičku plněnou prémiovým kysaným zelím nebo speciální hranolky smažené v motorovém oleji."
Uf, peklo českých restaurací zkombinované s „Mekáčem“ a rustikálním nádobím je tak odpudivé, až je to vtipné. McDonald’s pro tento fór vytvořil i vlastní microsite.
Milovníci zvířat mohou být svým mazlíčkům ještě blíže
Pokud cítíte, že máte se svým zvířecím kamarádem skutečně blízký vztah a chcete jej posunout ještě na další úroveň, doporučujeme návštěvu salónu krásy Beautiful Bond. Zde se díky práci profesionálů přiblížíte svou vizáží ke vzhledu svého miláčka. A je jedno jestli se jedná o psa, kočku, hada nebo akvarijní rybičku.
Za tímto projektem stojí prodejce potřeb pro zvířata Petco, který pro Beautiful Bond vytvořila i samostatnou webovou stránku. Na ní si můžete vybrat, jaké služby vyžadujete a přímo se na ně objednat. Tento žertík promysleli skutečně do detailů.
Praha centralizuje dopravu
Za velmi promyšlený jde považovat aprílový příspěvek Pražské integrované dopravy. Jejich oznámení, že odteď se soustřednými kruhy od hlavního města bude řídit celonárodní doprava a krajské integrované dopravní systémy se mohou zrušit, nevyvolal ani tak vlny odporu proti opovrženíhodnému pragocentrismu, ale pobavené reakce těch, co dopravě rozumí.
Nechybělo ani povinné dobírání dalších dvou největších měst země v republice:
„Nejtěžší jednání probíhala nečekaně v Brně, jehož zástupci zpočátku výhody integrace příliš nechápali. Při sdělení, že si budou moci zakoupit i jízdenku na metro, zavládlo na čtrnácté schůzi nebývalé nadšení a ihned nastal obrat o 180°. Jako jediné krajské město však bohužel budou na hranici dvou tarifních pásem. Pokud by činil tento stav výraznější problémy, je možné zajistit přesun do sousedního tarifního pásma i další části, nejen nádraží.
Naopak nejsnadněji se nám jednalo s Ostraváky, kteří k chystanému systému pravděpodobně neměli žádné výhrady, dle odhadu tlumočníka.“
Špílcem mířeným na solar současné vlády v demisi byl pak tento úryvek:
„Další zprávou je zrušení povinných místenek u autobusových a vlakových spojů, protože po zavedení celostátní slevy 75% pro děti do 15 let a seniory nad 65 let bude potřeba využít každého volného místa.“
Tohoto stylu se pak social media manažeři Pražské integrované dopravy drželi i v komentářích.
O poučeném „dopraváckém“ publiku ale vypovídá to, že největší úspěch měl komentář využívající softwarovou hlášku "Integer overflow".
ANO, řekli mi, že mám udělat aprílový žert
Nevtipný, ale přesto velmi zajímavý je aprílový žert od hnutí ANO. Je na něm totiž vidět, jak strašně moc chtěl jeho předseda Andrej Babiš už jet na dovolenou k moři a ne natáčet nějaké video. A taky to, že dělat si legraci sám ze sebe není zrovna jeho styl.
Kam dál?
Nejlepším aprílovým žertem značek roku 2018 pro nás zůstává počin Seznam.cz. Podívejte se na něj v článku Metro v Brně? Dle futuristické vize Seznam.cz za 100 let dojista bude.