Zoolander 2 exceluje v marketingu postaveném na parodii módního průmyslu
Již 15 let starý film Zoolander byl povedenou parodií na svět vysoké módy. Komedie o stárnoucí modle mužských modelů Dereku Zoolanderovi a nastupující hvězdě Hanselovi si utahovala z fenoménu haute couture i z hlouposti a povrchnosti s ním spojených lidí. Přesto ji má mnoho lidí z tohoto odvětví rádo. Pokračování filmu Zoolander 2, který přijde do kin již na začátku února, se nedrží ve svém výsměchu bizarním postavičkám fashion byznysu nijak zpátky. Přesto a možná spíš právě proto dokáže i uvedení nového filmu prezentovat jako skutečnou událost.
Oblíbenost filmu v rámci odvětví, z nějž si utahuje, se projevila už na začátku minulého roku, kdy se herci Ben Stiller a Owen Wilson prošli jako Derek Zoolander a Hansel po mole v průběhu Paris Fashion Week. Jedná se o definici PR, které funguje víc než desítky tiskových zpráv. Jde o jasné gesto, jež jde jen těžko ignorovat. Zoolander je zpátky!
S návratem Zoolandera pochopitelně souvisí i jeho patentovaný sexy pohled s názvem Blue Steel. Ten si můžete do sytosti prohlédnout v nové reklamě, která se spojila s propagací automobilu Fiat 500x pro americký trh. Derek Zoolander byl uveden jako nová tvář Fiatu u příležitosti vyhlášení Zlatých glóbů.
Chanel má svůj No. 5, Zoolander má No. 2. Pochopitelně mluvíme o parfému. Další reklama využívá klišovité spojení celebrity s vlastní vůní, přičemž je mezi řádky jasné, že odkazuje na nový film.
Mimo klasických filmových plakátů má pak Zoolander 2 v zásobě i ty, které připomínají tištěné reklamy na parfémy. Jedinou nápovědou je datum 12. února spojené s premiérou.
Kdokoliv řídí marketing pro Zoolander 2, ví, co dělá. Důkazem toho je i fakt, že nechal zemřít v jeho traileru skutečný symbol povrchnosti se sporným talentem v podobě zpěváka Justina Biebera. I díky tomu ho již na YouTube vidělo přes 16 milionů lidí.