Ambasadoři jsou pro nové zákazníky důvěryhodnějším zdrojem informací než samotná firma

12. 11. 2012 | Bednářová Daniela
Při online nákupu zákazníky zajímá komunita fanoušků firmy a jejich názory. Jaké typy aktivních uživatelů jsou na Facebooku?

Při nakupování na internetu se snažíme nakupovat rozumně - nekupujeme bezhlavě první věc, která nás cvrnkne do nosu, ale vyhledáváme informace, porovnáváme s konkurencí, prohlížíme recenze. A kde tyhle informace hledáme? Podle výzkumu společnosti Get Satisfaction 81 % zákazníků hledá informace o produktech na webových stránkách společností. Ale také facebookové stránky firmy se staly oblíbeným zdrojem informací - zákazníky zajímá komunita fanoušků firmy a jejich názory. Na dotazy na Facebooku můžete dostat odpověď nejen od firmou pověřeného zaměstnance, ale také od aktivních fanoušků. Ambasadoři (aktivní zákazníci společnosti) jsou pro nové zákazníky důvěryhodnějším zdrojem informací než samotná firma.
Firmy by se tak měly snažit přeměnit svoji skupinu fanoušků na komunitu zákazníků, které baví na firemní facebookové stránce diskutovat.

Dle Get Satisfaction existují čtyři základní typy uživatelů Facebooku, které před nákupem zkoumají zákaznické komunity a vystupují v nich jako aktivní členové. Jsou to “Fashionista Proffesionals (Fashonistky), “Knights with Shiny iMacs” (Rytíři s technickým řádem), “Web-Building Techies” (Ajtíci) a “Bargain-Hunting Mamas” (Slevo-Matky).

Mladé ženy od 25 do 34 let spadající do kategorie Fashionistek jsou zajištěné, bezdětné a zajímájí je sociální média. Chtějí si s firmami vybudovat pevný vztah, pak jsou i ochotny dělat jim ambasadorky. Firmy je osloví nejpravděpodobněji akčními nabídkami.

 

Mladí muži (21-24 let) označováni jako “Ajtíci” jsou ti, kteří chtějí technické novinky zkoušet jako první, většinou se baví s dalšími ajtíky. Rádi se dělí o své zkušenosti.

 

Podobně na tom je i další mužská skupina “Knights with Shiny iMacs”. Jedná se většinou o vzdělané muže ve věku 24-35 let, kteří se vyznají v nejnovějších zařízeních, na sociálních sítích jsou aktivní a jejich kupní síla také není zanedbatelná. Radí ostatním zákazníkům a jsou rádi, když jsou pro ostatní užiteční.

 

Matky (35-44 let) na Facebooku tvoří početnou skupinu, většinou je zajímají výhodné koupě a slevy. Rády komunikují s ostatními matkami a jsou i proto pro firmy velmi přínosné - hospodaří s rodinným rozpočtem a šíří své zkušenosti dál.

 

Celou infografiku najdete níže:

 

Zdroj: www.allfacebook.com

Štítky dokumentu: Facebook Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: