Amerika se bouří: Coca-Cola Zero Sugar má nahradit Coca-Colu Zero

31. 7. 2017 | Petr Michl
Počty druhů Coca-Coly se neustále rozrůstají. Zákazníci ale nemají rádi, když se nějaké ruší. Teď to má potkat Coca-Colu Zero.


Coca-Cola se již v minulosti přesvědčila, že zahrávat si se svou recepturou se nevyplácí. Tedy u své originální verze. U verzí se sladidlem namísto cukru přichází s inovacemi poměrně pravidelně. Nyní by ale měla přistoupit k velmi odvážnému kroku: vylepšená Coca-Cola Zero Sugar má od srpna zcela nahradit na nejdůležitějším americkém Coca-Colu Zero.

Prvně si pojďme říct, jaké jsou mezi jednotlivými druhy Coca-Coly s umělým sladidlem rozdíly. Prvně tu byla Diet Coke, na českém trhu propagovaná jako Coca-Cola Light. Tu doplnila v roce 2005 Coca-Cola Zero. Někteří lidé mají problémy rozeznat mezi těmito dvěma druhy nějaký chuťový rozdíl, ten ovšem existuje. Mírně se liší minimálně složením umělých sladidel: u Zero není jen aspartam, ale zároveň acesulfam draselný.

Původní důvod vzniku Coca-Cola Zero? Chlapi nechtějí být na dietě

Příchod Zero byl motivován zejména odlišením se od druhu s v anglosaských zemích převažujícím pojmenováním Diet Coke. Muži bylo totiž vnímané, jako příliš ženské. Nechtějí přeci držet dietu, chtějí si jenom dát Colu, v které není tolik cukru. Coke Zero neměla být brána jako nápoj pro starší ženy, ale jako soft drink oslovující i mladší muže. V Británii byla proto propagována také jako „Bloke Coke“ (bloke je britské hovorové označení pro chlapa – pozn. red.).

„Hrajeme si s vlastnostmi Coly způsobem, který vás přiměje myslet o Coke Zero jiným způsobem: ne jako o dietním produktu, ale spíše ve spojení s chutí Coly,“ uvedl v roce 2007 Alex Bogusky, výkonný kreativní ředitel agentury Crispin Porter & Bogusky, která tehdy dávala novému brandu marketingovou tvář.

Coca-Cola Zero Sugar má znamenat příklon k originální chuti

Právě s ohledem na citaci výše je poněkud zvláštní příslib u Coca-Coly Zero Sugar. Je totiž úplně stejný: větší příklon k chuti originální Coca-Coly. Pravděpodobně tedy ještě o něco větší než u Coca-Coly Zero, která má být v USA již od srpna tohoro roku zcela nahrazena novou verzí Zero Sugar.

Coca-Cola Zero Sugar byla uváděna před americkým trhem na mnoha dalších, prvně se objevila ve Velké Británii již v dubnu 2016. Celkově má být již k dispozici na 25 světových trzích, kde její příchod žádné pozdvižení nevyvolal. Zpráva o zamýšleném úplném zrušení Coca-Coly Zero na americkém trhu vydaná minulou středu 26. července ovšem u mnoha věrných fandů vyvolala vztek:


Coca-Cola v posledních letech rozhodně nešetří různými druhy. Mimo letitější Vanilla nebo Cherry je relativně mladým přírůstkem i Coca-Cola Life se zelenou etiketou a víčkem značící Coca-Colu, kde cukr nahrazuje přírodní sladidlo stevia. Pomineme-li, že pojmenování Life pro přírodní sladidla implicitně naznačuje poněkud smrtelné označení verzí Coly bez cukru se sladidly umělými, to je jasné přiznání ochoty odrážet obavy čím dál uvědomělejších spotřebitelů, co se týče nezdravých jídel a nápojů i jejich konkrétního složení. Úplný popřením originálního receptu je pak Coca-Cola Zero bez kofeinu.

Coca-Cola Company klesají od roku 2012 soustavně globální příjmy, z hodnoty 48 miliard dolarů se snížily v roce 2016 na 41,9 miliard. Ve snaze o vyšší zisk snižuje objemy lahví i plechovek, přičemž nesnižuje o tolik cenu. Čím dál důležitější jsou pro ni plechovky s menším objemem 0,2 litru (na americkém trhu 0,22 litru pozn. red.), v březnu přistoupila v České republice k ukončení prodeje dvoulitrových lahví, aby je nahradila lahvemi s objemem 1,75 litru. Větší důraz na příchutě bez cukru je pro Coca-Colu taktikou, jak si udržet pozice i v zemích čím dál víc posedlých kontrolou kalorického příjmu.

Coca-Cola Zero Sugar s chutí blížící se co nejvíc originálu má být novou Colou pro tuto dobu. Příští měsíce ukážou, jestli to fanoušci verze Zero přenesou přes srdce a chuťové pohárky.

 Zdroje: CNN Money, Delish, Coca-Cola, , MarketWatch, Forbes, NY Times

Štítky dokumentu: Budování značky Podpora prodeje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: