Antihrdina Deadpool útočí vybroušeným sarkasmem

16. 2. 2016 | Jakub Hort
Do kin zamířil dlouho očekávaný film, který na plátna přínáší úplně jiného superhrdinu. Svou unikátnost Deadpool potvrzoval v téměř rok probíhající marketingové kampani.

Dlouhé čekání je u konce, fanoušci jásají a kina si mnou ruce. Deadpool přišel v závěru minulého týdne do sálů kin po velmi dlouhé, ale naprosto unikátní kampani, ve které nezůstala na nikom a na ničem nit suchá. Nenechte se zmást, tento film sice přichází právě včas, aby jej mohly zhlédnout všechny zamilované páry na Valentýna, odehrává se však o Vánocích. Deadpool doslova probořil čtvrtou stěnu a obrátil se přímo na diváky, což umožnilo marketingovému týmu využít každé nové příležitosti k propagaci tohoto očekávaného filmu.

 

Trailer, který běžel v kinech IMAX, dokázal ve 30 vteřinách popsat úplně vše, co od filmu očekávat. Ryan Reynolds nejprve proboří čtvrtou stěnu monologem o tortilách, ale rychle se přesune k vtipným poznámkám a násilí. Tato 30 vteřinová ukázka je možná ještě více geniální, než se na první pohled může zdát. Ve velmi krátké době ukazuje divákům, kteří Deadpoola neznají, jaký humor, akci, žánr a tón ve filmu očekávat, protože Deadpool je všechno, jen ne klasický superhrdina. 

Deadpool je jednička v adolescentním humoru, který tvoří naprostý základ této postavy a nebojí se dělat legraci i sám ze sebe. Kampaň často vyznívá tak, jako by si reklamy vytvářel sám. Ryan Raynolds se svojí rolí zcela sžil, což plyne i z jeho komunikace na Twitteru. 

Kapitola sama pro sebe je Instagram filmu.  Tam můžete narazit na Deadpoola sedícího na toaletě, fotografii v krásném vánočním svetru od babičky nebo třeba i příspěvek oslavující Den matek. Tento kanál se stal skutečným profilem postavy a najdete na něm příspěvky, které lidé běžně přidávají a ne pouze plakáty lákající do kina. 

 

Tento antihrdina se nebál vystoupit z řady a vytvořil také video „Jak Deadpool strávil Halloween“ a vložil ho na Youtube. V něm tráví čas s malými dětmi, které jsou převlečeny do postav z filmu X-men a svým typickým humorem si z nich utahuje. „ Myslím si, že je Deadpool opilý,“ okomentovalo jedno z dětí jeho společnost.

 

Deadpool nebojuje jen se zloduchy, ale i s rakovinou a natočil instruktážní videa. „ Pánové, jak moc dobře znáte svůj pytlík?“ ptá se na začátku videa. „ Je mi jasné, že to tam dole objímáte častěji, než by se líbilo mámě, ale je čas vašemu oblíbenému koníčku věnovat více pozornosti, protože ten pytel fazolí, který vám naráží do ruky, se vás možná pokouší zabít. Rakovina varlat je nejběžnější onemocnění tohoto druhu u mužů ve věku 15-35 let a je čas se začít bránit,“ přechází na vážnější notu a velmi důkladně popisuje, jak muži mohou své intimní partie zkontrolovat. „ A nezapomeňte kluky prozkoumat alespoň jednou měsíčně,“ dodává na závěr.

 

Nezapomněl ale ani na ženy. „ Dámy, poslouchejte. Jestli přistihnete vašeho muže s rukama v kalhotách, tak je to pravděpodobně moje vina. Řekl jsem jim, aby se tam dole zkontrolovali, abychom společně mohli rakovinu varlat nakopat do koulí. Ale věděly jste, že jedné z osmi žen je během života diagnostikována rakovina prsu,“ ptá se Deadpool všech žen. „ Vypadá to, že byste se měly taky trochu osahat, tak se koukněte na tohle video a zkuste na mě během toho nemyslet,“  násedně se spustí video o tom, jak se mohou ženy samy zkontrolovat a bránit se proti rakovině prsu. 

Samozřejmě se nezapomnělo ani na příhodný termín premiéry a v komunikaci byla využita i tématika svatého Valentýna. Deadpool využil klasického klišé „nejprve večeře a potom kino“. Na tento billboard mohli narazit obyvatelé Los Angeles a New Yorku a kdo ví, třeba právě romantická zápletka je přesvědčí ke zhlédnutí filmu.


Clintonová, Sanders nebo Trump? Kdepak, novým favoritem na prezidentské křeslo v Oválné pracovně je Deadpool!

 

Na propagaci filmu se vyřádili všichni zúčastnění v čele s hlavním protagonistou Ryanem Reynoldsem. Samotné chování, vystupování a humor Deadpoola  komunikaci filmu velmi prospěly. I když v komiksovém světě není příliš oblíbený, má nyní díky rozmanité kampani v reálném světě mnoho fanoušků.

 

 

Zdroj: Screenrant, Adweek

 

Kam dál?

Komiksovému antihrdinovi jsem se už věnovali v průběhu kampaně. Jeho hrátky s lebkou a exkrementem si můžete prohlédnout v článku Hollywoodský hit Deadpool má obscénně jednoduchý billboard s emoji.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: