Aplikace Firma jako tým stmeluje kolegy s pomocí výzev
Už je to téměř rok, kdy první firmy začaly přizpůsobovat svůj chod pandemické situaci. Ty šťastnější mohou přesunout většinu své práce do režimu „na dálku“. Kanceláře v obývácích a ložnicích jsou ctností rozvoje digitální společnosti, ale přiznejme si, že tato ctnost je stále poněkud z nouze. Obzvláště pokud se budeme bavit o negativních dopadech, který má tento režim na sounáležitost pracovních týmů a budování firemní kultury. Právě s těmito aspekty přitom může pomoci paradoxně další technologie, mobilní aplikace Firma jako tým.
Firmy stojí na lidech, a to na lidech, kteří jsou spolu schopní spolupracovat a ideálně tvořit jeden tým. K jeho budování přitom obvykle nestačí jen pocit, že vzájemnou kooperací roste pracovní výkon. Je důležité poznávat své kolegy i po osobní stránce. „Vždy se mi líbilo to, co se děje s týmem během team buildingů. To zrychlené vzájemné poznávání, které přináší benefity i pro dění v práci. Přemýšlel jsem nad tím, jak něco takového přinést kontinuálně,“ říká majitel PR a komunikační agentury Focus Agency, s. r. o. Robert Svoboda, který za vznikem aplikace Firma jako tým stojí. Dle něj je pro budování týmu potřeba šesti hlavních esencí: motivace, inspirace, výzvy, sdílení, poznávání, důvěra. Právě jejich správný mix se při designu aplikace zaměřil. Tím hlavním prvkem jsou v ní přitom výzvy, které mohou v aplikaci nabírat mnoho podob.
Výzvy mohou být zaměřené na dobrovolnické a CSR akce, ale třeba i na kulturní tipy nebo společné sportovní zážitky mimo kanceláře. „Je velmi zajímavé sledovat, jak výzvy v aplikaci a jejich plnění prokazatelně propojují lidi v reálném světě. Plnění výzev podněcuje zájem, lidé se vzájemně podporují a mnohem více se zajímají jeden o druhého. To se odráží v dobré komunikaci v týmu a ve společné práci na projektech. Z pohledu manažera mi tento nástroj přesně splňuje moje očekávání — mít ve firmě motivované a spolupracující lidi,“ dodává Robert Svoboda.
Přínosy aplikace pocítí i malý tým, obzvláště u velkých společností s větším množstvím zaměstnanců ovšem dokáže zprostředkovat interakce, ke kterým „v běžném provozu“ příliš nedochází. Narazit na společný zájem kolegy o „několik stolů vedle“ může třeba tak, že si vedle něj sednete na jednom ze 2 firemních team buildingů do roka a začnete se na dané téma bavit. Jde ale o čistou náhodu, jejíž pravděpodobnost je mizivá ve srovnání s tím, když například v aplikaci vypíšete výzvu, že byste rádi vyrazili na skialpy, přidali se do party otužilců koupajících se v řece nebo třeba zašli do galerie na konkrétní výstavu.
Budování lidské a týmové soudržnosti je o to důležitější s rozmachem práce na dálku, která je v současné situaci pro velkou část lidí spíše vynuceným stavem než osobní volbou.
Firma jako tým je připravena pro mobilní telefony s operačním systém Android i iOS. Focus Agency počítá s tím, že bude klientům dodávat verzi s jejich firemních barvami a logem a zároveň dokáže poskytnout i zaškolení administrátora aplikaci či přípravu sady aktivit odpovídající charakteru konkrétní společnosti.
V současnosti nabízí zkušební verzi na 30 dnů. V jejím rámci si mohou zájemci vytvořit aktivity, soutěžit, zapojit ostatní, sdílet výsledky, komentovat, ale především si ověřit, že Firma jako tým bude pro jejich společnost přínosná.