Aplikace Firma jako tým stmeluje kolegy s pomocí výzev

23. 11. 2020 | redakce
Vytvořit ten správný firemní tým není nic jednoduchého a se vzestupem práce na dálku spojeným s koronavirovou pandemií to platí ještě dvakrát tolik. Aplikace Firma jako tým se s tím snaží pomocí s využitím funkcí, na které jiné nástroje zaměřené primárně na komunikaci ve firmě příliš nemyslí.

Už je to téměř rok, kdy první firmy začaly přizpůsobovat svůj chod pandemické situaci. Ty šťastnější mohou přesunout většinu své práce do režimu „na dálku“. Kanceláře v obývácích a ložnicích jsou ctností rozvoje digitální společnosti, ale přiznejme si, že tato ctnost je stále poněkud z nouze. Obzvláště pokud se budeme bavit o negativních dopadech, který má tento režim na sounáležitost pracovních týmů a budování firemní kultury. Právě s těmito aspekty přitom může pomoci paradoxně další technologie, mobilní aplikace Firma jako tým.

Firmy stojí na lidech, a to na lidech, kteří jsou spolu schopní spolupracovat a ideálně tvořit jeden tým. K jeho budování přitom obvykle nestačí jen pocit, že vzájemnou kooperací roste pracovní výkon. Je důležité poznávat své kolegy i po osobní stránce. „Vždy se mi líbilo to, co se děje s týmem během team buildingů. To zrychlené vzájemné poznávání, které přináší benefity i pro dění v práci. Přemýšlel jsem nad tím, jak něco takového přinést kontinuálně, říká majitel PR a komunikační agentury Focus Agency, s. r. o. Robert Svoboda, který za vznikem aplikace Firma jako tým stojí. Dle něj je pro budování týmu potřeba šesti hlavních esencí: motivace, inspirace, výzvy, sdílení, poznávání, důvěra. Právě jejich správný mix se při designu aplikace zaměřil. Tím hlavním prvkem jsou v ní přitom výzvy, které mohou v aplikaci nabírat mnoho podob. 

Výzvy mohou být zaměřené na dobrovolnické a CSR akce, ale třeba i na kulturní tipy nebo společné sportovní zážitky mimo kanceláře. „Je velmi zajímavé sledovat, jak výzvy v aplikaci a jejich plnění prokazatelně propojují lidi v reálném světě. Plnění výzev podněcuje zájem, lidé se vzájemně podporují a mnohem více se zajímají jeden o druhého. To se odráží v dobré komunikaci v týmu a ve společné práci na projektech. Z pohledu manažera mi tento nástroj přesně splňuje moje očekávání — mít ve firmě motivované a spolupracující lidi,“ dodává Robert Svoboda.

Přínosy aplikace pocítí i malý tým, obzvláště u velkých společností s větším množstvím zaměstnanců ovšem dokáže zprostředkovat interakce, ke kterým „v běžném provozu“ příliš nedochází. Narazit na společný zájem kolegy o „několik stolů vedle“ může třeba tak, že si vedle něj sednete na jednom ze 2 firemních team buildingů do roka a začnete se na dané téma bavit. Jde ale o čistou náhodu, jejíž pravděpodobnost je mizivá ve srovnání s tím, když například v aplikaci vypíšete výzvu, že byste rádi vyrazili na skialpy, přidali se do party otužilců koupajících se v řece nebo třeba zašli do galerie na konkrétní výstavu.

Budování lidské a týmové soudržnosti je o to důležitější s rozmachem práce na dálku, která je v současné situaci pro velkou část lidí spíše vynuceným stavem než osobní volbou.

Firma jako tým je připravena pro mobilní telefony s operačním systém Android i iOS. Focus Agency počítá s tím, že bude klientům dodávat verzi s jejich firemních barvami a logem a zároveň dokáže poskytnout i zaškolení administrátora aplikaci či přípravu sady aktivit odpovídající charakteru konkrétní společnosti.

V současnosti nabízí zkušební verzi na 30 dnů. V jejím rámci si mohou zájemci vytvořit aktivity, soutěžit, zapojit ostatní, sdílet výsledky, komentovat, ale především si ověřit, že Firma jako tým bude pro jejich společnost přínosná. 

 

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: