Aplikace Google Street View je na schovávanou jako dělaná
Obchodní domy se začaly plnit vejci a zajíčky hned po svátku svatého Valentýna. Další způsoby propagace na sebe nenechaly dlouho čekat. Pro inspiraci se můžeme podívat na velikonoční hru, kterou pro své zákazníky připravilo britské Tesco. Hra vychází z tradice hledání schovaných vajíček.
Tesco neposchovávalo soutěžní velikonoční vajíčka v regálech svých obchodů, ale na Google Street View. Lidé mají zadávat svoji polohu a na počítači či telefonu hledat ve svém okolí ukrytá vajíčka. Když najdou tři, vyhrají poukaz na čokoládového zajíčka, ale ve hře jsou i tablety. Ty se ukrývají ve speciálních vejcích, která nejdou nalézt až tak snadno.
Pokud vám nevadí, že nemáte šanci na výhru, můžete se do hledání vajíček v Británi pustit i vy. Například na Tower Bridge v Londýně je vajíček možná až moc.
Velikonoce slaví speciální kampaní i slovenské Tesco. Naši sousedi měli vybírat možné konce pro televizní reklamu a soutěžili tak o kurz sebeobrany na Velikonočním ostrově. Podoba s filmem Sám doma je jistě čistě náhodná.
Ale zpátky do Británie. Využít Google Street View pro reklamní a herní účely napadlo firmy už i dříve. Britové už v roce 2011 hráli přes Google na schovávanou a hledali po ulicích rozeseté automobily značky Citroën. Měli za úkol auta i schovávat. Bonusové body při hledání pak dostali ti, kteří používali mobilní verzi aplikace a došli k místu, kde bylo auto ukryté.
Geolokační mobilní hry mají automobilky docela v lásce. Ve Stockholmu v roce 2010 soutěžili lidé o Mini Countryman poměrně netradičním způsobem. Hra vyžadovala od účastníků i hodně pohybu. Nejdříve bylo nutné auto získat, když se objevilo v dosahu 50 metrů od hráčova telefonu. Pak mu jej ale ostatní účastníci mohli sebrat, když se dostali na tuto vzdálenost. V udržování dostatečného odstupu od ostatních hráčů musel vítěz vydržet celý týden.
Zdroje: www.mashable.com, www.brandchannel.com, www.creativity-online.com